فرهنگ دفاع‌ مقدس در همه‌گیری کرونا دنیا را شگفت‌زده کرد

به گزارش روز جمعه ایرنا از وبدا، مریم حضرتی در پیامی فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را به ملت بزرگ ایران و به ویژه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان تبریک گفت و اظهار داشت: دفاع مقدس، نام آشناترین واژه در قاموس حماسه های عزت آفرین ایران، نمادی از فرزانگی ملت سرفرازی است که خاطرات دلاوری های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار خواهد ماند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری گفت: هفته دفاع مقدس یادآور حادثه های عظیم و به بار نشستن نتایجی عظیم‏ تر در مسیر انقلاب ماست و هیچگاه از ذهن ملت محو نخواهد شد. (مقام معظم رهبری).

حضرتی افزود: زیباترین فصل این فرهنگ، خالقان این حماسه عظیم اند که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن، جاودانگی و بقا بود. دفاع مقدس از طرفی زمینه ساز فرهنگ مقدسی شد که طریق اتّصال به ملکوت را هموار کرد.

وی گفت: یکی از مقاطع سرنوشت سازی که ملت رشید ایران هوشمندانه در آن حضور یافت و سهم مهمی در رسالت تاریخی خود ایفا نمود، دوران دفاع مقدس بود. بی تردید این اراده خلل ناپذیر به عنوان یکی از افتخارات ماندگار تاریخ حماسه آفرینی های ملت ایران به ثبت خواهد رسید.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ، باور و خاطرات غرور آفرین دفاع مقدس که در بحران های مختلف موجب عزت، دلگرمی و عبور موفق از بحران بوده در همه‌گیری کرونا نیز علی رغم تحریم های ظالمانه استکبار و بدعهدی‌ها، دنیا را شگفت زده کرد، ادامه داد: در مقابله با بیماری منحوس کرونا قهرمانانی به تاسی از رشادت های دفاع مقدس و دفاع از حرم با گذشت و ایثارشان در روزهای سخت در مراکز بهداشتی و درمانی برای نجات جان همنوعان خود در تلاشی بی وقفه و نفس‌بر از جانشان می‌گذرند که نزد خداوند متعال پاداشی بزرگ و نامشان تا ابد در دل تاریخ خواهد درخشید.

وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثار و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را به مردم شریف ایران اسلامی به ویژه خانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان تبریک گفت.

به گزارش ایرنا، هفته دفاع مقدس در تقویم جمهوری اسلامی ایران به هفته آغازین حمله عراق به ایران از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر اطلاق می‌شود.

error: Content is protected !!