فعالیت ادارات ۶ شهرستان قرمز استان مرکزی با یک دوم ظرفیت

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقا زاده ظهر شنبه در ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی با اشاره به جدی نگرفتن پروتکل‌های بهداشتی و مسافرت‌ها در ایام نوروز توسط مردم، اظهار کرد: همین بی توجهی‌ها باعث شد که امروز با پیک چهارم کرونا در کشور مواجه شویم و مجدد به کادر بهداشت و درمان بار سنگینی وارد شود.

وی ادامه داد: متأسفانه استان مرکزی از این همه گیری کرونا در امان نماند و امروز بنا بر اعلام وزارت بهداشت شهرستان اراک از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز اعلام شد و چند شهرستان استان مرکزی در روزهای آینده وضعیت آنان قرمز اعلام شود.

علیرغم هشدار مسئولان، برخی از مردم پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگرفتند

استاندار مرکزی گفت: ستاد کرونا استان و شهرستان‌های استان بارها به مردم هشدار دادند که اگر پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگرفته و به آن عمل نشود، استان از لحاظ وضعیت کرونا در وضعیتی قرار می‌گیرد که مجبور می‌شویم در ستاد کرونا محدودیت‌های بیشتر و سختگیرانه‌تری را برای مردم و صنوف مختلف مصوب کنیم.

آقازاده ادامه داد: این محدودیت‌ها مجدد در استان بویژه در ۶ شهرستان استان برگشته است و از فردا صبح نه فقط شهر اراک و شهرستان اراک، بلکه شهرستان‌های ساوه، زرندیه، خمین، دلیجان و آشتیان را باید به گروه شهرستان‌های قرمز استان اضافه شود قبل از اینکه این شهرستان‌ها وضعیت آنها قرمز شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌های، اراک، ساوه، زرندیه، خمین، دلیجان، آشتیان مکلف هستند فعالیت‌های گروهای شغلی ۲، سه و چهار را لغو کنند و با جدیت و شدت این اقدام صورت گیرد و اعضای ستاد شهرستانی و حتی شورای تأمین شهرستانی جدیت کنند که این پروتکل‌ها اجرایی شوند.

آرامستان ها، تالارهای پذیرایی در ۲ هفته آتی تعطیل می‌شوند

استاندار مرکزی گفت: اگر بخواهیم وارد شرایطی شویم که در ماه مبارک رمضان و در پیش رو بودن شب‌های قدر، این محدودیت‌ها در آن اعمال نشود، مجبور هستیم مجدد آرامستان های این ۶ شهرستان را مجدد طی دو هفته آینده تعطیل شوند و تالار عروسی هم در این ۱۰ روزی که در ماه شعبان مانده است، باید بسته شود و فرمانداران این شهرستان بر حسن انجام این اقدامات نظارت ویژه داشته باشند.

آقازاده با تاکید بر اینکه مسئولیت اجرای مصوبات ستاد کرونا استان در شهرستان‌ها با عهده فرماندار آن شهرستان است، گفت: یکی از مصوبات دیگر این جلسه با جدیت اجرا شدن طرح شهید سلیمانی است و این طرح باید وارد یک مرحله خیلی جدی تر شود و اکنون این طرح باید به یاری دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و کادر بهداشت و درمان استان بیاید.

وی با اشاره به نقش اتاق اصناف استان در اجرای لغو فعالیت‌های گروه‌های شغلی برای پیشگیری از کرونا، بیان کرد: اگر بتوانیم ۱۰ روز و حداکثر ۲ هفته این شرایط را مقداری خوب مدیریت کرده و تاکید می‌کنم مصوبات ستاد کرونا خوب اجرا شود، این ۶ شهرستان از وضعیت قرمز خارج خواهند شد.

بیش از صددرصد به بستری‌های استان اضافه شده است

استاندار مرکزی عنوان کرد: شرایط استان مرکزی از لحاظ وضعیت کرونا در شرایط خاصی قرار دارد بطوری که در ۲ هفته گذشته بیش از ۲ برابر ابتلاء به کرونا داشته‌ایم و بیش از صددرصد به بستری‌های استان اضافه شده است و متأسفانه آمار فوتی استان نسبت به هفته اول فروردین افزایش چهار برابری داشته است که این آمارها، نگران کننده است.

آقازاده در پایان بیان کرد: نمازهای جمعه و دروس حضوری که در حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود در کلیه شهرهای این ۶ شهرستان تا اطلاع ثانوی لغو خواهد شد و ادارات این شهرستانها از فردا با ظرفیت یک دوم کار خواهند کرد.

error: Content is protected !!