فوت یک مبتلا به آنفلوآنزا در اصفهان

آنفلوآنزا

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان از مرگ یک نفر در این استان بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در پاییز امسال خبر داد.

رضا فدایی روز شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: آزمایش‌های انجام شده، مرگ این فرد بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا نوع H ۱ N ۱ را تایید کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای پاییز امسال تا کنون بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر مشکوک به بیماری آنفلوآنزا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان اصفهان بستری شدند، گفت: هنوز برای تزریق واکسن آنفلوآنزا به‌ویژه برای گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله زنان باردار و افراد بالای ۶۵ سال و مبتلا به بیماری‌های مزمن فرصت هست.

وی همچنین از مردم خواست تا به برخی ادعا‌ها و شایعه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی درباره واکسن آنفلوآنزا توجه نکنند بلکه توصیه‌های مسئولان وزارت بهداشت و پزشکان معتبر را در نظر بگیرند.

فدایی تاکید کرد: مردم برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری باید بهداشت فردی را رعایت، از هرگونه خوددرمانی پرهیز و به محض مشاهده علائم این بیماری به پزشک مراجعه کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آخرین آمار فوتی ناشی از بیماری آنفلوآنزا در کشور را ۱۵ نفر اعلام و تاکید کرد: همه استان‌ها درگیر هستند و بیشترین موارد آن در تهران با پنج مورد، مازندران با چهار مورد و آذربایجان شرقی با چهار مورد بوده است.

محمدمهدی گویا با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا امسال حدود سه هفته زودتر از سال‌های گذشته در کشور شیوع یافت، افزود: هر سال این بیماری در آبان شایع می‌شود، اما امسال از اوایل مهر شاهد شیوع این بیماری در ایران و بیشتر کشور‌های دنیا بودیم و اکنون نیز در اوج همه‌گیری آن قرار داریم و این همه‌گیری حداقل تا سه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است، ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد انسانی از طریق ترشحات آلوده منتقل می‌شود بنابراین باید از تماس دست با چشم و بینی خودداری شود.

error: Content is protected !!