فوت ۴۳۴۵ بیمار کرونایی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین صومی عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعداد فوتی‌های بستری شده کرونایی در استان از ابتدای دوران شیوع ویروس کرونا ۴ هزار و ۴۸ نفر بود ولی با احتساب دانشکده علوم پزشکی سراب و مراغه که مستقل هستند این تعداد به ۴ هزار و ۳۴۵ نفر رسید.

وی سپس با بیان اینکه خوشبختانه متوسط سن متوفیان کرونایی در استان پایین نیامده است، گفت: متوسط بستری‌های بیمارستانی کرونا مثبت طی سال گذشته ۵۴.۸ سال بود و فوتی‌ها نیز ۷۰ سال به طور میانگین سن داشتند ولی این آمار امسال در بستری‌ها به ۵۷.۱ سال و در فوتی‌ها به ۷۱.۷ سال رسیده است.

صومی با اشاره به اینکه سن فوتی‌ها بالا رفته و نشان می‌دهد که باید واکسن‌ها را به افراد مسن تزریق کنیم، گفت: واکسن‌های تزریق شده در استان طبق دستورالعمل و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در استان انجام می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۴۱ هزار و ۵۳۶ نفر واکسن کرونا را در سطح آذربایجان شرقی تزریق کرده‌اند که مشمولین طبق دستورالعمل وزارت بهداشت شناسایی و واکسن به آنها تزریق شده است.

صومی ابراز داشت: تاکنون ۷۰ درصد کادر بهداشت و درمان دولتی و زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی تبریز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و هیچ مسئول و مدیری نیز واکسن دریافت نکرده است و جالب اینکه تقاضای دریافت واکسن نیز نداشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: یک نفر داخل کادر درمان در این خصوص تخلف کرده بود که با وی برخورد شد.

error: Content is protected !!