فیزیوتراپیست ها در صف مقدم مقابله با کرونا قرار دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی، در این پیام آورده است: فیزیوتراپی با قدمتی بیش از پنجاه سال آموزش آکادمیک به عنوان یکی از دیرپاترین رشته‌های توانبخشی در ایران مطرح است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: ‎امروزه نقش این رشته در پیشگیری، درمان و بازتوانی‌ِ طیف گسترده‌ای از اختلالات و بیماری‌ها تثبیت شده است. نظام سلامت ایران می‌تواند با الگوبرداری مناسب و علمی از تجربیات موفق جهانی از پتانسیل موجود در این گروه از جامعه پزشکی به ویژه در زمینه پیشگیری بهره ببرد.

وی افزود: ‎از آغاز همه گیری کرونا، همکاران فیزیوتراپیست دوشادوش پزشکان و دیگر کادر درمان در صف مقدم درمان و بازتوانی این بیماران حاضر بوده و در این راه، تا به امروز هفت همکار فیزیوتراپیست شهید راه سلامت شده‌اند.

ظفرقندی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی به عنوان خانه تمامی اعضا، حمایت از حقوق قشرهای مختلف عضو را دنبال نموده است و در دوره حاضر نیز اقداماتی اساسی چون تدوین آیین‌نامه صلاحیت حرفه‌ای مقطع پایه فیزیوتراپی و پیگیری شمول “قانون ارتقا بهره وری کارکنان نظام سلامت” به همکاران فیزیوتراپیست را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: وظیفه خود می‌دانم، دوم مرداد، سالروز استقلال حرفه‌ای فیزیوتراپی را به همکاران سخت‌کوش فیزیوتراپیست تبریک گفته و برای همه این عزیزان در سایه علم و عمل آرزوی موفقیت نمایم.

error: Content is protected !!