«فیستین»؛ راه حلی برای مقابله با پیری

با عبور از سنی خاص، حفظ جوانی یکی از موضوعاتی است که ذهن انسان را به خود مشغول کرده و یافتن کلید زندگی طولانی و سالم به یکی از اولویت های اصلی بسیاری از مردم تبدیل می شود. نخستین نشانه های پیری به راحتی در پوست و موی انسان آشکار شده و به شکل چین و چروک، خطوط، لکه ها، ریزش و سفید شدن مو خود را نشان می دهد.

«فیستین»؛ راه حلی برای مقابله با پیری

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “ارگانیک فکتس”، اما پیری در نتیجه تنها یک عامل شکل نمی گیرد و اثر آن حتی بر سطح سلولی دیده و تجربه می شود، که در نهایت اثر منفی بر سلامت کلی انسان دارد. پژوهشگران و پزشکان همواره در پی درمان هایی برای مقابله با پیری هستند و این بار اثر ضد پیری یک ترکیب ارگانیک به نام «فیستین» (Fisetin) را کشف کرده اند.

فیستین: ترکیبی طبیعی علیه پیری

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۸ در دانشگاه مینه سوتا انجام شد، نشان داد فیستین از خواص ضد پیری سود می برد. پل رابینز و لورا نیدرنهوف، پژوهشگران دانشگاه مینه سوتا آزمایشاتی را روی موش های پیر که با پلی فنول های فلاونوئیدی تغذیه می شدند، انجام دادند. از میان فلاونوئیدهای آزمایش شده، فیستین قوی‌ترین نمونه با بهترین نتایج بود. پژوهشگران دریافتند که فیستین به واسطه کاهش سلول های آسیب دیده در بدن از پتانسیل بهبود سلامت کلی و افزایش طول عمر برخوردار است. در شرایطی که این آزمایش با حضور سوژه های حیوانی انجام شد، پژوهشگران به این نکته اشاره داشتند که نتایجی مشابه را می توان برای انسان نیز در نظر گرفت.

فیستین چگونه بر بدن تاثیر می گذارد؟  

با افزایش سن، میزان سلول های آسیب دیده در بدن افزایش می یابد. سن نقشی بسیار مهم در این زمینه ایفا می کند زیرا هر چه جوان‌تر باشید، سیستم ایمنی سالم‌تر بوده و در مدیریت و نابودی سلول های آسیب دیده بهتر عمل می کند. با افزایش سن، توانایی سیستم ایمنی برای مقابله با سلول های آسیب دیده و پیر نیز کاهش می یابد که به انباشت، افزایش غیر عادی، و در نهایت تخریب بافت منجر می شود. این شرایط می تواند احتمال ابتلا به بیماری های مرگبار، مانند سرطان، را افزایش دهد. فیستین به کاهش بار سلول های آسیب دیده کمک می کند و سلامت کلی و طول عمر انسان را افزایش می دهد. در نتیجه افزودن این فلاونوئید به رژیم غذایی بسیار مهم است.
«فیستین»؛ راه حلی برای مقابله با پیری

از کجا فیستین دریافت کنیم؟

فیستین به واسطه آثار تقویت کننده سلامت خود از جمله پیشگیری از سرطان، شناخته شده است. این ترکیب طبیعی در بسیاری از میوه ها و سبزی ها یافت می شود و از جمله منابع غذایی برای این فلاونوئید کلیدی می توان به توت فرنگی، خیار، انگور، سیب اشاره کرد. در ادامه با برخی از بهترین منابع غذایی برای فیستین بیشتر آشنا می شویم.

توت فرنگی

توت فرنگی از ما در برابر انحطاط مغز محافظت کرده و از بیماری های عصبی جدی، مانند آلزایمر، پیشگیری می کند. توت فرنگی را به اشکال مختلف می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

سیب

سیب یک میوه بسیار مغذی است که می تواند به افزایش ظرفیت ریه ها کمک کند. از سیب می توانید برای تهیه پای سیب، پنکیک، سالاد میوه و غیره استفاده کنید.

خرمالو

خرمالو از ظاهری شبیه به گوجه فرنگی برخوردار است. این میوه به واسطه تاثیرگذاری خود در بهبود گوارش و همچنین ویژگی های آنتی اکسیدانی شناخته شده است.

ریشه نیلوفر آبی

ریشه نیلوفر آبی به واسطه بافت ترد و مزه شیرین خود شناخته شده است. مصرف این محصول از احتباس آب در بدن جلوگیری کرده و به تنظیم فشار خون نیز کمک می کند.

پیاز

پیاز یکی از مواد غذایی پر مصرف در جهان است که می تواند به کاهش کلسترول بد و تری گلیسرید و همچنین حل کردن لخته های خون کمک کند.

انگور

انگور میوه ای بسیار مغذی است و می تواند به محافظت از قلب و پیشگیری از دیابت کمک کند.

خیار

خیار یکی از مواد تشکیل اصلی در انواع مختلف سالاد است و می تواند به بهبود سلامت پوست و مو کمک کند. استفاده از آب خیار نیز برای حفظ شادابی و جوانی پوست مفید است. این محصول به پیشگیری از سرطان نیز کمک می کند.

انبه

انبه یک میوه گرمسیری است که به تقویت سیستم ایمنی و افزایش گلبول های قرمز خون کمک می کند. افزون بر این، انبه به بهبود شرایط پوست، تقویت سلامت روده، و کاهش کلسترول بد کمک می کند.

error: Content is protected !!