مادران باردار در تالش بدون نوبت واکسینه می شوند

دکتر بختیار حیدرنیا روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: طبق نظر متخصصان زنان، عفونی، داخلی و ایمونولوژی، واکسیناسیون مادران بسیار ضروری است و باید از هفته ۱۲ تا ۳۹ بارداری واکسن اقدام کنند و بعد از ۱۰ تا ۴۲ روز بعد از زایمان نیز می توانند واکسن دریافت کنند.

او ادامه داد: تاکنون ۲۹۶ مادر باردار واکسن دریافت کرده اند اما شمار مادران باردار بیشتر است و باید واکسینه شده ها افزایش یابند و در مراکز واکسیناسیون برای مادران باردار اولویت قائل شده ایم و در نوبت قرار نمی گیرند.

وی افزود: تا روز گذشته در شهرستان تالش ۱۲۶ هزار و ۱۳۴ دز واکسن تزریق شده و از این تعداد ۹۱ هزار و ۴۶۶ نفر دز اول و ۳۴ هزار و ۶۶۸ نفر نوبت های اول و دوم را دریافت کرده اند و به مادران باردار توصیه می کنیم به واکسیناسیون اقدام کنند.

دکتر حیدرنیا تصریح کرد: ۸۵ درصد فرهنگیان نیز واکسن دریافت کرده اند و بقیه معلمان عزیز هم برای دریافت واکسن اقدام کنند و معلمان برای ورود به مدارس باید کارت واکسیناسیون داشته باشند و بدون کارت، امکان حضور در مراکز آموزشی نخواهند داشت.

وی اظهار کرد: طی ۲ روز گذشته ۱۰۰ دانش آموز واکسن زده اند و واکسیناسیون برای ۱۵ سال به بالا در همه پایگاه های شهری و روستایی با نظم و انضباط انجام می شود و در داخل شهر یک مرکز واکسیناسیون در بغل اداره منابع طبیعی در مسجد امام جعفر صادق (ع) واکسیناسیون دایر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: در درمانگاه تامین اجتماعی نیز یک پایگاه دیگر و در اورژانس قدیم نیز پایگاه واکسیناسیون در دو نوبت و حتی روزهای تعطیل فعال است و در دبیرستان آزادی نیز واکسن تزریق می شود و یک پایگاه تجمیعی دیگر نیز از سوی سپاه در حال آماده سازی است و با چهار تیم در پشت بانک ملی مرکزی شهر هشتپر دایر خواهد شد.

وی تاکید کرد تلاش می کنیم برای دریافت واکسن صف تشکیل نشود و تا حد ممکن پایگاه ها را افزایش خواهیم داد و در بخش های تابعه تالش نیز همه پایگاه ها فعال است و روستانشینان عزیز نیز به مراکز بهداشت روستای خود مراجعه کنند.

دکتر بختیار حیدرنیا با اعلام اینکه طبق برنامه وزارت بهداشت و درمان، در آینده قرنطینه هوشمند خواهیم داشت، گفت: ورود مردم به تاکسی ها، قطارها، هواپیماها، سینماها، ادارات و مراکز آموزشی و مکان هایی نظیر اینها بدون کارت واکسیناسیون امکان پذیر نخواهد بود.

شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ در جهان خسارات مالی و جانی برجا گذاشته و بهترین راهکار مقابله با آن، واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

error: Content is protected !!