مبتلایان به ویروس کرونا در گیلانغرب افزایش یافت

دکتر «فریدون نوری» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز نگرانی از تداوم افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در گیلانغرب افزود: هم اکنون ۱۱ بیمار مبتلا به ویروس کرونا از شهروندان گیلانغربی در  بیمارستان الزهرا (س) این شهرستان و ۲ نفر نیز در سایر بیمارستان های استان بستری  و تحت مراقبت هستند.

وی اظهار داشت: در رنگ بندی ۱۴ تیر شهرستان گیلانغرب از نظر ابتلا به ویروس کرونا همچنان در وضعیت قرمز  قرار دارد و با وجود شرایط قرمز شهرستان و اعلام عمومی و پخش هشدارها از طریق بلندگوی سیار و آژیر قرمز متاسفانه بسیاری از شهروندان همچنان به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی کم توجه هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب از مردم درخواست کرد به خاطر کودکانمان و سلامت خود و دیگران ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

دکتر نوری ادامه داد: وضعیت استفاده از ماسک در محل های پرتجمع و مکان های عمومی بسیار نگران کننده است، مردم باید توجه داشته باشند که کرونا همچنان در کمین است.

او اضافه کرد: تا امروز با مشارکت فعال سربازان خط مقدم بهداشت، بهورزان سخت کوش خانه های بهداشت و مراقبین سلامت در پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی سه هزار و ۷۵۳ نفر واکسن نوبت اول و۲ هزار و ۱۸ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کرده اند.

وی گفت: با اینحال موجودی واکسن نوبت اول شهرستان همچنان صفر است و امیدواریم با تحویل به موقع واکسن بتوان جمعیت بیشتری را واکسینه کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای فروردین امسال تاکنون پنج هزار و ۷۵۰ نمونه اخذ شده که یک هزار و ۳۳۰ مورد مثبت  بوده و ۱۸ مورد نیز فوت کرده اند.

به گفته او از ابتدای شروع اپیدمی در شهرستان گیلانغرب از ۱۰ هزار و ۱۵۰ نمونه اخذ شده تست ۲ هزار و ۶۱۰ نفر مثبت بوده و ۸۳ نفر نیز فوت کرده اند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

error: Content is protected !!