محققانی چینی دارویی برای کوتاه کردن دوره درمان کرونا تولید کردند

گروهی از دانشمندان یک مرکز تحقیقات ژنتیک در پایتخت چین از تولید دارویی خبر دادند که می‌تواند به کوتاه شدن دوره درمان بیماری کووید-۱۹ کمک کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، «سنی شی» مدیر مرکز نوآوری ژنتیکی دانشگاه پکن اعلام کرد که دانشمندان این مرکز تحقیقاتی دارویی را برای کوتاه‌تر کردن دوره درمان بیماری کووید-۱۹ و افزایش ایمنی‌ کوتاه‌مدت بدن افراد در برابر ویروس کرونا ساخته‌اند.

مدیر مرکز نوآوری ژنتیکی دانشگاه پکن درباره این داروی جدید به خبرنگاران گفت: «این دارو تنها پس از ۵ روز نتایج مثبتی را بر موش‌های آزمایشگاهی آلوده به ویروس کرونا نشان داده و برنامه‌ریزی برای آزمایش کردن این دارو بر روی انسان به‌سرعت در جریان است.»

به گفته این دانشمند چینی، داروی مذکور بر پایه پادتنی که از ۶۰ بیمار بهبودیافته از کووید-۱۹ به دست آمده، ساخته شده است و نتایج آزمایش اولیه آن روز یکشنبه در نشریه علمی Cell منتشر شده است.

مدیر مرکز نوآوری ژنتیکی دانشگاه پکن ابراز امیدواری کرده است که با توجه به اینکه فرآیند کشف و تولید واکسن یک فرآیند طولانی است، داروی ساخته شده توسط محققان این مرکز حداکثر تا اواخر سال جاری میلادی برای استفاده عموم مردم آماده شود و بتواند روشی سریع و کارآمد برای مهار کرونا باشد.

بیماری ناشی از ویروس کرونا یعنی بیماری «کووید‌ــ‌۱۹» که سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرده است،‌ تاکنون در بیش از ۲۰۰ کشور و قلمرو از قاره‌های مختلف جهان شیوع یافته و بالغ بر ۳۲۰ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون حدود ۵ میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

error: Content is protected !!