مخبر تحت پوشش بیمه پایه قرارگرفتن داروی اورولیموس را ابلاغ کرد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، محمد مخبر مصوبه مربوط به تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفتن داروی اورولیموس را ابلاغ کرد.

هیات‌ وزیران در جلسه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه ‌و بودجه کشور و تأیید شورای‌عالی بیمه سلامت کشور تصویب کرد داروی اورولیموس (۲۵/۰) و (۷۵/۰) میلیگرم صرفاً برای تولید داخل برای موارد به‌کارگیری (اندیکاسیون) در پیوند با خودپرداخت (فرانشیز) ۱۰ درصد تحت پوشش بیمه پایه قرار بگیرد. ۷۰ درصد هزینه داروی مذکور نیز از محل منابع تفاهم‌نامه بیماران خاص و صعب‌العلاج و ۲۰ درصد از محل منابع مالی سازمان‌های بیمه‌گر پایه تأمین می‌شود.

همچنین دستورالعمل موارد استفاده (اندیکاسیون) و تجویز داروی مذکور توسط وزارت بهداشت تدوین و ابلاغ می‌شود.

علاوه بر این، دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور با مشارکت تمامی اعضا، دستورالعمل خرید راهبردی داروی مذکور را تدوین و به سازمان‌های بیمه‌گر پایه جهت اجرا ابلاغ می‌کند.

ابلاغ تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفتن خدمات پردازش و ذخیره سازی خون محیطی موبیلیزه و مغز استخوان

محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری همچنین تصویبنامه موضوع تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفتن خدمات پردازش و ذخیره‌سازی خون محیطی موبیلیزه و مغز استخوان را هم ابلاغ کرد.

هیات‌ وزیران در جلسه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه ‌و بودجه کشور و تأیید شورای‌عالی بیمه سلامت کشور موافقت کرد خدمات پردازش و ذخیره‌سازی خون محیطی موبیلیزه و مغز استخوان بر اساس استانداردهای ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا سقف (۲۰۰) مورد تا پایان سال ۱۴۰۰ تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گیرد.

تعیین نحوه پوشش بیمه‌ای داروی سونیتینیب تولید داخل

محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری همچنین تصویبنامه مربوط به تعیین نحوه پوشش بیمه‌ای داروی سونیتینیب تولید داخل را ابلاغ کرد.

هیات‌ وزیران در جلسه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه ‌و بودجه کشور و تأیید شورای‌عالی بیمه سلامت کشور موافقت کرد داروی سونیتینیب تولید داخل برای موارد بکارگیری (اندیکاسیون‌های) ابلاغی وزارت بهداشت با خودپرداخت (فرانشیز) ۱۰ درصد تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار بگیرد. بر این اساس، ۷۰ درصد قیمت داروی مذکور از منابع بیمه پایه و ۲۰ درصد از منابع تفاهمنامه بیماران خاص و صعب‌العلاج پرداخت می‌شود.

error: Content is protected !!