مراجعه دیرهنگام مبتلایان از عوامل افزایش مرگ و میر کرونایی است

احمد آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عدم رعایت مطلوب شیوه نامه‌های بهداشتی و برگزاری دورهمی‌ها باعث شد برای اولین بار در طول ۱۵ ماه از شیوع کرونا در کشور، وضعیت شهرستان دیر قرمز شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: یکی از معضلاتی که تأثیر زیادی در افزایش مرگ و میر بیماران کرونایی دارد، مراجعه دیرهنگام مبتلایان به کرونا در مرحله درگیری ریه با این ویروس به مراکز درمانی است.

وی عنوان کرد: ۲۴ درصد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در شهرستان دیر مربوط به ۷۰ روز اخیر یعنی اولین فروردین تا نهم خردادماه است.

آخوندی اضافه کرد: ۵۵ درصد نمونه‌های مثبت کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در شهرستان دیر، مربوط به سال جاری است.

وی با انتقاد شدید از شلوغی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های تشییع، بیان داشت: مراسم‌های تشییع، عروسی و دورهمی‌ها باید محدود و یا با حداقل حضور افراد و بستگان برگزار شود نه اینکه شاهد مراسم‌های تشییع کیلومتری باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهار کرد: سالن‌های ورزشی با رعایت موارد بهداشتی و با نظارت اداره صمت اصناف اجازه دارند اما ورزش در کنار ساحل و زمین‌های چمن محلات و دورهمی‌های افراد در ساحل باید تعطیل شود.

وی با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونا در شهرستان، گفت: در فاز اول ۷۷۲ نفر و در فاز دوم که مربوط به سالمندان است هزار و ۱۰۲ نفر در مقابل ویروس کرونا واکسینه شدند.

error: Content is protected !!