مراسم «احیا» با رعایت پروتکل‌ها فقط در فضاهای باز استان سمنان

حجت‌الاسلام عباس عبدالهی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی از سوی نهادهای مذهبی، مساجد و هیئت‌های مذهبی، بیان کرد: امیدواریم این همراهی و همکاری خوب در روزهای باقی مانده از ماه رمضان نیز تداوم یابد.

وی با بیان اینکه ناظر بر مراسم شب قدر و حسب الامر ستاد ملی کرونا و ستاد استانی، قاعده برگزاری مراسم احیا، این است که در شهرهای آبی و زرد که امکان برگزاری مراسم در فضاهای مسقف وجود دارد، اما در شرایط استان سمنان که اکثر شهرها قرمز است، می‌بایست محدودیت‌ها به طور دقیق اعمال شوند.

هیئت‌ها و مساجد ملزم به رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هیئت‌ها و مساجد ملزم به برگزاری مراسم احیا در حد دو ساعت و در فضای باز هستند، تاکید کرد: این مصوبه ستاد کرونا لازم اجرا است و در شهرهای قرمز و نارنجی می‌بایست رعایت شود.

عبدالهی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی در کنار دیگر دستگاه‌های ناظر، ابلاغ و نظارت‌ها را بر برنامه‌های احیا خواهد داشت، گفت: اطلاع رسانی برای چگونگی برگزاری مراسم شب احیا صورت گرفته و ما خرسند هستیم که از سال گذشته تا کنون بیشترین همراهی با پروتکل‌های بهداشتی از سوی قشر مسجدی و متدین استان و کشور بوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از بابت همراهی و همکاری قشر مسجدی و متدین جامعه، به دلیل مشارکت و درک هیئت‌ها و مساجد، خیالی آسوده خواهیم داشت.

error: Content is protected !!