مراقبت از پوست در قرنطینه با ماسک گوجه فرنگی

مراقبت از پوست دست و صورت در قرنطینهدر دوران قرنطینه خانگی بواسطه شستشوی بسیار با مواد ضدعفونی کننده سلامت پوست دست و صورتمان ممکن است با اشکال مواجه شود چرا که کرونا، همچنان بسیاری از مشاغل را در کساد و تعطیلی نگه داشته است و سالن‌های زیبایی مردانه و زنانه، همچنان در تعطیلی به سر می‌برند و اجازه از‌سرگیری فعالیت‌های خود را ندارند.

به گزارش گروه سلامت سبز بسیاری از این سالن‌ها، حیطه فعالیت خود را گسترش داده و خدمات مراقبت‌های مربوط به پوست و مو را هم انجام می‌دهند. اکنون که همه در قرنطینه خانگی به سر می‌بریم و کلینیک‌های زیبایی و مراقبت هم تعطیل هستند، تکلیف مراقبت از بهداشت و سلامت پوست، به‌ویژه پوست صورت و پوست دست‌ها که به دلیل شست‌وشوی مداوم، بسیار آسیب‌پذیر شده‌اند، چه می‌شود؟!

در‌حال‌حاضر که بیشتر خانه‌ هستید و در قرنطینه خانگی به سر می‌برید و برای فیشیال و پاک‌سازی پوست به سالن‌های زیبایی و کلینیک‌ها مراجعه نمی‌کنید، فقط راه چاره این است که از راهکارهای خانگی استفاده کنید.

برای شروع، سه ماسک کاملا طبیعی و سالم را برای متعادل‌کردن PH پوست و افزایش سلامت و بهداشت آن توصیه می‌کنیم. هر سه ماسک از گوجه‌فرنگی تشکیل شده و در همه خانه‌ها یافت می‌شود. فعالیت‌های آنتی‌اکسیدان و آنتی‌تیروسیناس‌ها اغلب برای روشن‌شدن رنگ و همچنین حفاظت از پوست در مقابل آسیب‌ها استفاده می‌شوند.

ماسک گوجه فرنگی

گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین C است که تولید کلاژن و الاستین پوست را بهبود می‌بخشد و آن را انعطاف‌پذیر و سفت می‌کند. خمیر گوجه‌فرنگی (گوجه رنده‌شده و آب گرفته‌شده) طبیعتا ضدباکتری و ضدقارچ است. میزان PH پوست و روغن طبیعی تولیدشده در پوست را متعادل می‌کند. سلول‌های مرده را از بین می‌برد و منافذ را کم می‌کند.

برای پوست خشک و نرمال

تهیه ماسک گوجه‌فرنگی برای پوست خشک و پوست نرمال با یک عدد گوجه‌فرنگی، یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون خالص:

گوجه‌فرنگی را به دو قسمت برش دهید. آب یک قسمت را در کاسه فشار دهید و بعد روغن زیتون را اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید و این مخلوط را روی صورت و پشت دست‌های خود بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید و این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

این ماسک، پوست را نرم و مرطوب می‌کند؛ زیرا روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب ضروری است که پوست را تغذیه می‌کند و خشکی را به‌راحتی از بین می‌برد.

برای پوست چرب

تهیه ماسک گوجه‌فرنگی برای پوست چرب و پوست مختلط با یک‌دوم گوجه‌فرنگی و یک‌چهارم خیار:

آب گوجه‌فرنگی را داخل کاسه بریزید و خیار رنده یا له‌شده را اضافه کنید. این مخلوط را با کمک پنبه یا با دست به صورت و پشت دست‌ها بمالید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را بشویید. می‌توانید این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید. خیار پوست را روشن کرده و pH آن را متعادل می‌کند و همچنین منافذ پوست چرب را می‌بندد. این ماسک به جلوگیری از آکنه کمک می‌کند؛ چون پوست چرب را عاری از روغن نگه می‌دارد.

برای شفافیت و روشنی پوست

تهیه ماسک گوجه‌فرنگی برای شفافیت صورت و روشنی پوست با استفاده از دو قاشق سوپ‌خوری خمیر گوجه‌فرنگی و یک قاشق چای‌خوری عسل:

مخلوط عسل و خمیر گوجه‌فرنگی را روی صورت و پشت دست‌های خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند تا خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید. از این روش دو بار در هفته استفاده کنید؛ در‌حالی‌که گوجه‌فرنگی لکه‌ها را روشن می‌کند، عسل با تأمین مواد مغذی ضروری و آنتی‌اکسیدان‌ها به درمان آن کمک خواهد کرد.

منبع: سایت سلامت سبز

————————————

بیشتر بخوانید:

error: Content is protected !!