مراقبت از پوست یعنی چه و شامل چه کارهایی می شود؟

مراقبت از پوست یعنی چه و شامل چه کارهایی می شود؟

مراقبت از پوست

مراقبت از پوست طیف وسیعی از اقدامات است که از یکپارچگی پوست پشتیبانی می کند ، ظاهر آن را تقویت می کند و شرایط پوستی را تسکین می دهد. این خدمات می توانند شامل تغذیه ، جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد و استفاده مناسب از نرم کننده ها باشند.

روشهایی که ظاهر را بهبود می بخشند شامل استفاده از مواد آرایشی ، بوتولینوم ، لایه برداری ، مواد پرکننده ، لیزر ، لایه برداری با میکرودرم ، لایه برداری ، درمان با رتینول و درمان اولتراسونیک پوست هستند. مراقبت از پوست یک روش روزمره است ، مانند پوست خیلی خشک یا مرطوب و جلوگیری از درماتیت و جلوگیری از آسیب های پوستی.


مراقبت از پوست قبل از اقدام برای درمان

مراقبت از پوست بخشی از درمان ترمیم زخم ، پرتودرمانی و برخی از داروها است.

تابش باعث ایجاد واکنش های پوستی در ناحیه تحت درمان ، بخصوص در زیر بغل ، سر و گردن ، پرینه و چین خوردگی پوست می شود. فرمولاسیون هایی با خاصیت مرطوب کننده ، ضد التهاب ، ضد میکروبی و ترمیم کننده زخم اغلب استفاده می شود ، اما هیچ روش یا محصول خاصی به عنوان بهترین روش شناسایی نشده است. پانسمان سیلیکونی نرم که به عنوان موانعی در اصطکاک عمل می کند ممکن است مفید باشد.

در سرطان پستان ، کرم گل همیشه بهار ممکن است شدت اثرات پرتوی بر اصلاح کننده لکه تاریک را کاهش دهد. استفاده از دئودورانت پس از اتمام پرتودرمانی بحث برانگیز بوده اما اکنون برای تمرین توصیه می شود. افزودن از پیری پوست با افزایش آسیب پذیری همراه است.

مشکلات پوستی از جمله خارش در افراد مسن شایع است اما اغلب به طور ناکافی برطرف می شوند.  در بررسی ادبیات مطالعاتی که به حفظ یکپارچگی پوست در افراد مسن پرداخته شده است ، میزان شواهد در سطح پایین کم است  اما در بررسی به این نتیجه رسیدند که تمیز کردن پوست با مواد شوینده مصنوعی یا سورفکتانت های آمفوتریک نسبت به استفاده از آب و صابون باعث خشکی پوست می شود. مرطوب کننده های دارای مواد مرطوب کننده به خشکی پوست کمک می کنند ، و انسدادهای سد پوستی آسیب های پوستی را کاهش می دهند.

شواهد محدودی وجود دارد که نشان دهد نوار صابون مرطوب کننده است. ترکیبی از خیساندن آب ، خیساندن روغن و لوسیون در مقایسه با مراقبت های استاندارد در حفظ سلامت پوست سالمندان موثر است.

مهم ترین مراحل که در دوره مراقبت از پوست تدریس میشود:

 – مرحله اول پاک کردن پوست: استفاده از یک پاک کننده مناسب در صورتی که پوست خشک نباشد و باعث حساسیت پوستی نشود صبح و شب انجام شود.

– مرحله دوم استفاده از سرم های شست و شو: این سرم ها دارای ویتامین های C و E می باشند و در سلامت پوست نقش مهمی دارد و روزانه می توانید از این سرم ها استفاده کنید.

– مرحله سوم کرم های مرطوب کننده: کرم های مرطوب کننده هم برای پوست های چرب و هم پوست های خشک توصیه می شود و برای مرطوب نگهداشتن پوست و جلوگیری از خشکی روزانه چندین بار استفاده شود.

– مرحله چهارم استفاده از کرم های ضد آفتاب: جهت مراقبت از پوست از اشعه نور خورشید باید از ضد آفتابی که موجود در بازار و متناسب با پوست خود است استفاده شود.

این کرم ها درجه های متفاوتی دارند که بر اساس نوع پوست و به میزانی که در معرض آفتاب هستید تهیه شود و ۱۵ الی ۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده کنید.

هلدینگ آموزشی و خدماتی نیک اندیشان با داشتن کادری مجرب و اساتیدی متخصص، نخبه و با سابقه کار در حوزه مرتبط برای بالا بردن دانش شما دوستان و آموزش کاربردی ، اقدام به برگزاری دوره های مراقبت از پوست و دوره های پیراپزشکی مانند دوره دستیار دندانپزشک و دوره دستیار داروخانه نموده است.

شایان ذکر است، که از امتیازات ویژه این موسسه پشتیبانی شما دوستان توسط استاد تا تسلط کامل است.

مدیر عامل هلدینگ نیک اندیشان آقای دکتر شیخ ، کارآفرین، استاد دانشگاه و مشاور مدیریت، اقتصاد و سرمایه گذاری و کارشناس اقتصادی صدا و سیما می باشد.

هلدینگ نیک اندیشان برند برتر آموزش و کاریابی در کشور و ارائه دهنده خدمات آموزشی، دیجیتال مارکتینگ، استاندارد سازی(ایزو) و منتورینگ و کوچینگ(مربیگری) کسب و کارهاست. جهت مشاوره و اخذ خدمات از این مجموعه می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل کنید یا به آدرس شعبات نیک اندیشان یا آدرس سایت و ایستاگرام آن که در ادامه می آید مراجعه کنید.

۰۲۱۴۴۲۳۱۰۰۸

 Www.nickandishan.comسایت

@dr.hamzehsheikhاینستاگرام

آدرس شعبه صادقیه: فلکه دوم صادقیه، ابتدای ستارخان، پ۱۱۹۰ ط۲

۰۲۱۶۶۴۶۱۵۵۰

آدرس شعبه ولیعصر: ضلع شمال شرقی چهارراه ولیعصر پ۱۴۴۱ ط۲

error: Content is protected !!