مرحله جدید واکسیناسیون کرونا در استان سمنان تا یکشنبه به اتمام می‌رسد

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز پنجشنبه در حاشیه واکسیناسیون در مرکز خدمات جامع سلامت حضرت رقیه (س) سمنان به خبرنگاران گفت: در مرحله آخر واکسیناسیون، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان چهار هزار و ۳۰۰ دز واکسن دریافت کرد و تاکنون حدود ۵۰ درصد از آن به گروه های هدف تزریق شد.

وی افزود: بر اساس سند ملی واکسیناسیون و  بر مبنای تعداد افراد مشمول گروه‌های پرخطر، واکسن کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان قرار گرفت و تا کنون حدود ۷ هزار دز واکسن دریافت شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: از ابتدای بروز و شیوع کرونا تاکنون ۲۳ هزار و ۶۲۶ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شد. 

دانایی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته (از یکم الی دوم اردیبهشت ١۴٠٠ ) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۷ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان های تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به پنح هزار و ۵۴۲ نفر رسیده است و ١٨ هزار و ۸۴ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

وی ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به چهار هزار و  ۶۲۳ نفر رسید.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون دو میلیون و ۳۳۵ هزار و ۹۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۸ هزار و ۳۶۶ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور و همچنین تعداد واکسن‌های تزریق شده کرونا اعلام کرد: تاکنون ۵۱۸ هزار و ۹۰۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۴۸ هزار و ۲۹۸ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶۶۷ هزار و ۲۰۲ دوز رسید.

error: Content is protected !!