مردم در ساعات مختلف در شعب اخذ رای حضور یابند

دکتر مهران احمدی بلوطکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کسانی که وسیله نقلیه دارند، سعی کنند به حوزه های خلوت تر رفته و رای خود را به صندوق بیاندازند تا خطر انتشار بیماری کمتر شود.

وی افزود: باید جمعیت رای دهندگان را به نحوی در ساعت های مختلف روز مدیریت کرد تا مردم از تراکم جمعیت در شعب اخذ رای نگرانی نداشته باشند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: ۴۰ بازرس بهداشتی در قالب ۲۰ تیم نظارتی آماده باش بوده و بر کلیه حوزه های انتخاباتی غرب اهواز نظارت دارند همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی توصیه شده و اقلام بهداشتی لازم در کلیه شعب انتخاباتی پیش بینی شده است.
 
وی ادامه داد: پیشنهاد شده بود که نمایندگان نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر، در کلیه شعب حضور داشته باشند که این امر غیر ممکن بود و ما با این موضوع مخالفت کردیم. اگر قرار بود به طور میانگین ۶۰ نامزد انتخاباتی در هر صندوق رای نماینده داشته باشند با تراکم افراد در یک مکان سربسته مواجه می شدیم که بسیار خطرناک بود.

احمدی بلوطکی بیان کرد: شهروندان برای رای دادن حتما از ماسک و خودکار شخصی استفاده کنند و از آوردن کودکانشان خودداری کنند.

وی افزود: آشپزخانه طبخ غدا برای عوامل برگزاری انتخابات در گیت آب و برق واقع در منطقه گلستان مستقر شده که کار نظارت بر آن را به طور ویژه انجام می دهیم. 

احمدی بلوطکی گفت: برای مراکز درمانی و به ویژه بیماران کرونایی صندوق سیار در نظر گرفته شده تا پرسنل کادر درمان و بیماران در رای دادن مشکلی نداشته باشند.

وی در خصوص ادامه روند واکسیناسیون افزود: یک محموله جدید واکسن سینوفارم امروز وارد کشور می شود که به احتمال زیاد در هفته آینده بین استان ها توزیع و سهم خوزستان ۱۵۰ هزار دوز باشد. 

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: همچنین واکسن های داخلی که مجوز آن صادر شده از هفته آینده به سبد واکسیناسیون کشور اضافه می شوند که رقم خوبی در اختیار ما قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بار بیماری در اهواز نسبت به گذشته رو به افزایش است افزود: در حال حاضر تعداد مراجعه سرپایی ما روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر است که در مقایسه با یکی، ۲ هفته قبل افزایش یافته است.

احمدی بلوطکی بیان کرد: در ۲، سه هفته گذشته تعداد بیماران شناسایی شده ما در روز به زیر ۱۰۰ نفر رسیده بود اما اکنون این میزان به ۱۸۰ نفر افزایش یافته است و  باید دید بعد از انتخابات چه اتفاقی در این زمینه رخ می دهد.

در حال حاضر ۱۸ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان زرد هستند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار می شود.

error: Content is protected !!