مردم پذیرش خوبی از واکسیناسیون کرونا دارند

دکتر حمیدرضا خانکه روز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: نتایج نهایی این مطالعه نیاز به زمان بیشتری دارد که امید است تا اردیبهشت ماه موفق به اطلاع رسانی از نتایج نهایی این مطالعه شویم. 

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بیان داشت: مطالعه ای در زمینه پذیرش واکسیناسیون کرونا از حدود ۱۵ روز قبل شروع شد که نتایج اولیه آن نشان می دهد مردم از تزریق واکسن اعم از داخلی و خارجی استقبال می کنند.

خانکه ادامه داد:  مطالعه مقدماتی در شهر تهران انجام گرفته و مطالعه کشوری در این زمینه شروع شده است. امید است تا اواخر اردیبهشت ۱۴۰۰ بتوانیم نتایج این نظر سنجی ملی را در مورد واکسیناسیون اعلام کنیم.

خانکه تصریح کرد: در سطح تهران با ۱۲۰۰ نفر این نظرسنجی آغاز شد، البته هنوز مطالعه نهایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه حجم نمونه براساس محاسبات علمی انجام شده است، افزود: در سطح کشور هم از جمعیتی بین ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار نفر در این مورد نظرسنجی خواهد شد.

آثار اجتماعی کرونا را باید جدی گرفت 
وی با تاکید براینکه آثار اجتماعی کووید – ۱۹ را باید جدی گرفت، افزود: از عوامل ایجاد کننده و گسترش دهنده بیماری کرونا، عوامل اجتماعی هستند که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفتند که این موضوع در ایران هم صادق می کند.

خانکه یادآور شد: این ضرورت سبب شد وزیر بهداشت ، تشکیل رصد خانه اجتماعی کووید – ۱۹ را به داشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی واگذار کند.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با بیان اینکه این دانشگاه مسئول رصد خانه اجتماعی قرار گرفت، گفت: این مجموعه  از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و دبیرخانه ای نیز در این رصدخانه تشکیل شده است.

خانکه افزود: سعی کردیم در چهار محور ابلاغی وزیر بهداشت، شامل پذیرش  واکسیناسیون، تاثیر عوامل اجتماعی بر گسترش بیماری و مرگ و میر ، تاثیر کووید – ۱۹ بر سلامت اجتماعی و در نهایت تولید شواهد علمی برای کمک به سیاستگذاران و تصمیم سازان در ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت کنیم.

وی تاکید کرد: باید مطالعه در زمینه موانع و چالش های عوامل اجتماعی تاثیرگذار بر پذیرش واکسیناسیون انجام می شد که یک گروه مطالعاتی این کار را شروع کرده است.

رییس رصدخانه اجتماعی کووید۱۹ درباره روند بیماری در روزهای اخیر نیز اظهار داشت: در شرایط فعلی اکثر نقاط کشور وارد وضعیت قرمز کرونایی شد و به نوعی شرایط کشور در این زمینه بحرانی است.

خانکه گفت: اکثر نخبگان حوزه سلامت این موضوع را از اسفند ماه پیش بینی کردند. در روند بین المللی هم شواهدی وجود داشت که نشان می داد احتمال فعالیت مجدد کووید – ۱۹ و توسعه آن در تعطیلات نوروز وجود دارد.

error: Content is protected !!