مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در بجنورد راه اندازی شد

دکتر قاسم بیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل محدودیت بیمارستان های کرونایی استان خراسان شمالی، با تشخیض پزشکان متخصص و معالج برخی از بیماران کرونایی که بهبودی نسبی پیدا کردند، برای کاهش فشار بیمارستان مرخص و مراکز سرپایی مراحل درمانی خود را پیگیری خواهند کرد.
وی اضافه کرد : با راه اندازی این مرکز درمانی، بیماران با آرامش خاطر بیشتر و به صورت سرپایی با مراجعه به این مراکز، خدمات درمانی دریافت و بدون بستری در بخش‌های کرونا، روند درمان خود را ادامه می دهند. 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی اظهارداشت : این مرکز نیز به یک دستگاه اکسیژن ساز مجهز شد تا در صورت نیاز برای بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می گیرد.
بیانی با اشاره به روند صعودی آمار بیماران کرونایی اضافه کرد : در شرایط فعلی کار آماده سازی بخش کرونایی در اکثر بیمارستان های سطح شهرهای این استان برای پذیرش این بیماران در دست انجام است تا در مواقع بحرانی برای بستری این بیماران مورد استفاده قرار گیرد.
به گفته وی در شرایط فعلی تمام بیماران کرونایی استان به جز شهرستان اسفراین که تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی این شهرستان قرار دارد، بیماران کرونایی در دو بیمارستان شهر بجنورد بستری و تحت درمان قرار دارند.
براساس آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های استان بستری شدند و آمار بیماران بستری در این استان به ۴۵۷ نفر رسید و در همین مدت نیز پنج بیمار کرونایی جان باختند.
آمارهای رسمی نشان می دهد که در حدود ۱۳ ماه اخیر که استان خراسان شمالی شیوع ویروس کرونا را پشت سر می گذارد بیش از یک هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های این خطه شمالشرق کشور جان خود را از دست دادند که بیش از ۳۰ نفر از این افراد در فروردین ماه سال جاری جان باختند.

error: Content is protected !!