مسئولان برای مقابله با کرونا دچار خستگی شدند

سید محمد پاکمهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اوج‌گیری شیوع کرونا، اظهار کرد: این بیماری مهلک به خوبی شناخته شده نیست و یک ویروس کاملاً وحشی، دارای جهش‌های فراوان با علائم متنوع و متفاوت است و از واگیر بالایی برخوردار می‌باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کرونا در کمترین زمان ممکن دچار جهش و سوپر جهش با ویژگی‌های جدید شده و تلفات بیشتری می‌گیرد.

وی افزود: علی رغم واکسینه شدن افراد با دز کامل، شهروندان مجدداً به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و از طرفی با گذشت حدود ۲ سال از شیوع این بیماری و ایجاد خسارات گسترده مالی و جانی، متأسفانه همچنان جوامع بهداشت و درمان جهانی موفقیت چندانی در زمینه درمان و پیشگیری این بیماری خطرناک به دست نیاورده‌اند.

پاکمهر تصریح کرد: حتی واکسن‌های ساخته شده در چندین پلت فرم در دنیا و کشور ما به لحاظ کمی موفق بوده ولی به لحاظ کیفی تقریباً ناموفق بوده است زیرا بعضی از افراد واکسینه شده نیز فوت کرده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی سخت‌ترین دوران عمر خود را سپری می‌کند و دانشمندان چالشی‌ترین دوران خود را طی می‌کنند.

وی افزود: مسئولان با عبور از چهار پیک بیماری، دیگر دچار خستگی، کاهش حساسیت و انگیزه شده‌اند و با عادی انگاری سطح پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کاهش دادند.

پاکمهر ادامه داد: افزایش روزانه مبتلایان، افزایش تصاعدی تعداد بستری شدگان و افزایش تلفات انسانی حکایت از شیوع ویروس دلتا دارد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در انتها گفت: برای مقابله با این بیماری مهلک در حال حاضر چیزی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شتاب واکسیناسیون نیست و همکاری مردم و مسئولان دولتی و بهداشتی گام نخست مبارزه خواهد بود.

error: Content is protected !!