مسیرهای منتهی به تفرجگاه ها و سواحل گیلان در تعطیلات مسدود است

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به بهبود وضعیت کرونایی در ابتلاء، بستری و فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان، اظهار کرد: تلاش کادر درمان و پرستاران، مشارکت مردم و اصناف در رسیدن به این وضعیت مؤثر بوده است.

وی با تأکید بر ضرورت ادامه فعالیت مراکز پذیرش بیماران سرپایی و تست از افراد با علائم مشکوک، افزود: قطعاً افزایش این مراکز و همچنین مراقبت‌ها و نظارت‌ها می‌تواند بهبود شرایط کمک کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر شش شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار دارند و ۱۱ شهرستان زرد هستند، گفت: خوشبختانه با مشارکت مردم و اصناف میزان رعایت دستور العمل های بهداشتی در گیلان بالاتر از میانگین کشوری شده است اما همچنان تا رسیدن به شاخص بیش از ۹۰ درصد فاصله داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه نظارت بر دستگاه‌ها نیز باید تشدید شود و با هر گونه تخلفی نیز برخورد قاطع انجام شود، اضافه کرد: با توجه به عدم رعایت دستورالعمل‌ها توسط برخی مراکز همانند شعب بانک‌ها، در هفته جاری نظارت‌ها از سوی دستگاه‌های متولی انجام و با متخلفان برخورد شود.

زارع با اشاره به اینکه صدا و سیما و رسانه‌های باید همه همانند گذشته در تولید محتوا فعال باشند، گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دقیق در این زمینه باید انجام شود.

وی به نزدیک شدن ایام انتخابات اشاره و سلامت مردم را نخستین اولویت متولیان برگزاری انتخابات دانست و اظهار کرد: فعالیت‌های مرتبط با انتخابات از سوی نامزدها و هواداران آنها مطابق با پروتکل اعلام شده از سوی ستاد انتخابات کشور و ستاد ملی کرونا باشد.

زارع همچنین به در پیش بودن سالگرد ارتحال امام خمینی نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به تجربه برگزاری مراسم دینی و مذهبی در ایام کرونا باید تلاش شود برنامه‌های بزرگداشت این مناسبت توسط متولیان و نیز انتشار محتواهای مناسب از سوی اصحاب رسانه در فضای مجازی، پرشور تر از قبل باشد.

وی به اعمال محدودیت ترددها از روز چهارشنبه هفته جاری در سطح کشور اشاره و اظهار کرد: مسیرهای منتهی به تفرجگاه‌های بیرون شهر و سواحل گیلان در این ایام مسدود می‌شود.

error: Content is protected !!