مشاغل متخلف در گنبدکاووس پلمب می‌شوند

عبدالقدیر کریمی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای گنبدکاووس، اظهارداشت: برابر مصوبه امروز ستاد مقابله با کرونا، فعالیت تمام گروه‌های شغلی به جز گروه یک در این شهرستان ممنوع است.

وی، حفظ سلامت عمومی مردم را خط قرمز نظام و دولت دانست و افزود: تیم‌های بازرسی ستاد کرونا در گنبدکاووس از امروز نظارت جدی‌تری بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در واحدهای صنفی گروه یک اعمال می‌کنند.

کریمی اضافه کرد: فعالان این گروه شغلی اجازه خدمات دهی به افراد فاقد ماسک را ندارند و واحدهای متخلف این گروه نیز پلمب خواهند شد.

به گفته وی، با دستور دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس، فعالیت تالارها و باغ تالارهای این شهرستان در هفته جاری به طور کامل ممنوع است و با برگزارکنندگان مراسم عروسی و عزاداری در منازل شخصی نیز برخورد قانونی می‌شود.

مطابق دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و در شرایط قرمز شیوع کرونا، تنها گروه شغلی یک شامل ۲۹ رسته مربوط به واحدهای صنفی مرتبط با سلامت و تامین مایحتاج عمومی مردم از جمله داروخانه‌ها، سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، مراکز خدمات عمومی و واحدهای تولید و توزیع کننده مواد لبنی و پروتئینی مجاز به فعالیت هستند. 

همچنین طبق این دستورالعمل فعالیت مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی، ممنوع است.

دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین فعالیت مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و مشاغل گروه چهارم شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی را در شرایط قرمز کرونایی ممنوع کرده است.

فرماندار گنبدکاووس همچنین با اشاره به مقاومت افراد مسن نسبت به تزریق واکسن کرونا، از بخشداران خواست از ظرفیت علمای شیعه و اهل سنت و شوراهای اسلامی برای تشویق مردم به تزریق واکسن استفاده کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز دراین نشست از بستری بودن ۳۱۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این شهرستان خبر داد و گفت که ۶۰ درصد آنان از اهالی گنبد و بقیه از شهرهای همجوار پذیرش شدند.

فرهاد بدیعی افزود: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا، افراد مراجعه کننده سرپایی با سایر بیماری‌ها در بیمارستان‌های گنبدکاووس پذیرش نمی‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تلاش داریم با استفاده از ظرفیت سایر بخش‌های بیمارستانی به بیماران کرونایی مراجعه کننده به مراکز درمانی این شهرستان خدمات رسانی شود.

بدیعی افزود: اولویت نخست این شهرستان افزایش ظرفیت در بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران کرونایی است و در صورت نیاز تجهیزات لازم به مرکز فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس برای گذراندن دوران نقاهت بیماران کرونایی انتقال می‌یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان نیز امروز شنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، با بحرانی خواندن وضعیت کرونا در این استان گفت که ظرفیت مرکز پذیرش بیماران کرونایی در شرق گلستان تکمیل شد.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: در حال حاضر هزار و  ۹۶ تخت در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد و با توجه به ۸۲۳ بیماری که روزانه به صورت سرپایی مداوا می‌شوند آمار ابتلا در استان به بیش از هزار و ۹۰۰ نفر رسیده که بی‌سابقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در گنبدکاووس ۳۱۶ نفر، کلاله ۷۰ نفر، مینودشت ۷۵ نفر و علی‌آبادکتول ۱۱۹ بیمار کرونایی بستری هستند.

گنبدکاووس باحدود ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

error: Content is protected !!