مصلاهای آبادان و خرمشهر برای بیماران کرونایی تجهیز شدند

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله سلمان زاده شامگاه شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونای خوزستان با اشاره به اوضاع بد جنوب غرب این استان اظهار کرد: در حال حاضر حتی یک تخت بستری برای بیماران وجود ندارد و اورژانس‌ها مملو از بیماران است؛ اکثر بیماران در بخش‌های اورژانس نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اوضاع به‌هیچ‌وجه خوب نیست و ورودی به بیمارستان‌ها به‌شدت در حال افزایش است، ادامه داد: هم مصلای نماز جمعه آبادان و هم خرمشهر برای بستری بیماران کرونایی تجهیز شدند؛ همچنین تعداد ۴۲ بیمار در آی سی یو و ۴۰ بیمار در انتظار بستری در آی سی یو وجود دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با هشدار نسبت به شیوع نوع لاندا ویروس کرونا در دنیا و شوخی‌بردار نبودن نوع دلتا تصریح کرد: در آبادان پنج بیمارستان درگیر بیماران کرونایی هستند و در ۲۴ ساعت گذشته هفت فوتی گزارش شده که نسبت به جمعیت ۷۰۰ هزار نفری باید در نظر گرفته شود؛ البته روزی با ۱۷ فوتی نیز گزارش شده که جزو روزهای مرگبار بوده است.

سلمان زاده با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت آی سی یو تنها تجهیزات و اتاق نیست بلکه به پرسنل نیز نیاز است، افزود: از حدود ۷۰۰ بیمار شناسایی در روز به ۴۰۰ نفر رسیده‌ایم که توسعه فضای درمانی چاره کار نیست ولی باید خود بیماری را کنترل کرد؛ همچنین در این راستا باید جلوی برگزاری مراسم مختلف را گرفت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را افزایش داد.

بنیاد مستضعفان به تعهداتش عمل نکرد

«سید زین العابدین موسوی» فرماندار آبادان در این نشست نیز با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان نتوانست به تعهدات خود در خصوص بیمارستان عمل کند که یکی از آنها تأمین برق مورد نیاز است، اظهار کرد: موارد مربوط به بیمارستان ۲۴۰ تخت خوابه را که هنوز از سوی بنیاد مستضعفان تحویل نشده است حتماً به‌صورت مکتوب ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد بهداشت خوزستان خیلی عالی بوده که از آنها نیز تشکر می‌کنیم، افزود: در شهر آبادان آنچه عوامل بهداشتی و کادر درمان انجام می‌دهند، فوق‌العاده است ولی تولید بیمار و مبتلا داریم که با این ارائه آمارها کنترل نمی‌شود.

فرماندار آبادان با گلایه از عدم همکاری برخی نهادها با ستاد کرونای این شهرستان انتقاد کرد: ساختمانی که می‌تواند ۴۰۰ تخت داشته باشد در حال مخروبه و متروکه شدن است ولی منطقه آزاد اجازه استقرار تخت‌های بیمارستانی را نمی‌دهد و این در حالی است که هیچ کسی آنجا زندگی نمی‌کند؛ حتی برای نظارت بر اصناف نیز این کار باید مطابق قانون از سوی منطقه آزاد انجام شود چون زیرمجموعه آنها محسوب می‌شوند و اجازه ندارم روی آنها نظارتی داشته باشم.

error: Content is protected !!