معاون وزیر بهداشت: خراسان جنوبی در مدیریت کرونا موفق بوده است

“قاسم جان‌بابایی” روز یکشنبه در حاشیه سفر به شهرستان طبس و شرکت در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی طبس افزود: در ارائه خدمات پیشگیری همچنین بیماریابی و قرنطینه کردن که بخشی از طرح شهید سلیمانی است، اقدامات خوبی در این استان انجام شده و همراهی دستگاه‌های مختلف اجرایی، اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و عموم مردم سهم بزرگی در این موفقیت داشته است.

وی گفت: در عین حال در فضای بیمارستانی استان هم به خوبی مدیریت شده و تخت‌های کافی برای کرونا اختصاص داده شده است. 

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: با همت شرکت زغال‌سنگ طبس و پیگیری استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بیمارستان دوم در شهرستان طبس که مرکز اقتصادی است در مجاورت بیمارستان فعلی ساخته می‌شود که امروز کلنگ‌زنی شد.

وی اظهار داشت: مسوولان استان از قبل پیگیری‌ها را انجام دادند و منابع لازم را تامین کردند لذا احداث بیمارستان جدید طبس از پروژه‌هایی است که پول دارد و امیدواریم به‌سرعت به بهره‌برداری برسد.

جان‌بابایی افزود: اجرای پروژه آغاز شد و وزارت بهداشت نیز تکمیل، تجهیز و تامین نیروی انسانی بیمارستان را انجام خواهد داد.

وی گفت: شهرستان طبس با توجه به ظرفیت‌ها و جایگاه ویژه‌ای که دارد، نیازمند انجام اقدامات اساسی در حوزه سلامت است و آغاز طرح توسعه بیمارستان طبس با احداث ساختمان جدید و افزودن ۱۰۰ تخت دیگر در همین راستا است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: پروژه توسعه بیمارستان طبس جزو معدود پروژه‌هایی است که اعتبار آن پیش از آغاز اجرا، تامین شده و بر این اساس از نظر مالی، مشکلی نخواهد داشت.

وی گفت: فضای آموزشی شهر طبس نیز به مرور با این بیمارستان توسعه پیدا خواهد کرد و رشته‌های مرتبط در حوزه سلامت اضافه خواهد شد تا در آینده یک قطب درمانی و آموزشی خوب در این شهرستان داشته باشیم.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه دیروز (شنبه) وارد بیرجند شد و در آغاز سفر خود به خراسان جنوبی از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند و پروژه ساخت بخش سوختگی با مساحت ۴ هزار و ۳۵۰ متر مربع و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد بازدید کرد.

وی در ادامه این سفر با حضور در شهرستان‌های فردوس، سرایان، بشرویه و طبس ضمن بازدید از بیمارستان‌ها، وضعیت ارائه خدمات به بیماران کرونایی و مسائل و مشکلات درمانی را از نزدیک بررسی کرد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند و در مسیر ارتباطی چند استان کشور است.

روند صعودی شناسایی موارد مثبت ابتلا به کرونا و بستری بیماران از هفته دوم فروردین در این استان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

این استان که پیک سوم کرونا را آذر ماه ۹۹ پشت سر گذاشت در حال حاضر دارای سه شهرستان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و یک شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) است.

error: Content is protected !!