مقبره شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم معنوی که سه شنبه شب با حضور دکترعلیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و سردار علی اصغر محسن شیخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران و نمایندگان جامعه دانشجویی همراه بود، از مقبره شهدای گمنام دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی واقع در پردیس آموزشی نیایش رونمایی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درحاشیه این مراسم در سخنانی با بیان اینکه، پیکر مقدس شهدا یک آثار وزنی دارد و می توان از فیوضات آنها بصورت مستقیم بهره مند شد افزود:وجود این گلدسته های برومند و سلحشور کشورمان در فضای مقدس علم و دانش نماد و یادآور رشادت ها، خوداتکایی و غرور ملی است.

مقبره شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی رونمایی شد

زالی ادامه داد:به طور طبیعی حضور شهدای گمنام در محیط های دانشگاهی می تواند نماد و اسوه ای باشد  افراد با تمسک به این شهدا راه بلند خودباوری و غرورملی را طی خواهند کرد چراکه این شهدا در زمان خودشان جانفشانی کردند و با ایثار خون خود مسیر اعتلای کشورمان را هموار کردند.

فرزندان دانشجوی دانشگاه و دانشجویان برومند دانشگاهی نیز که آینده سازان عرصه سلامت کشورهستند با قرب و همجواری پیکر مقدس شهدا آموزش خواهند دید و بصورت مستمر و پیوسته که ملکه واقعی در کسوت حرفه ای اینها درخواهد آمد و اینها نیز این مسییر این بسیار مهم را به طبعیت از شهدا طی خواهند کرد و با تلاش آنها ایران اسلامی و اعتلای کشور و دستیابی به قلل رفیع آموزش و پژوهش همراه خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران نیز در این مراسم معنوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب  اسلامی و مدافع حرم و همچنین شهدای مدافعان سلامت در سخنانی اظهارکرد: به طور حتم برگزاری مراسم شهدا و احداث یادمان شهدا به عنوان سمبل مقاومت و ایثار بسیار ضروری  و افتخار آفرین است، اما مهمترین مسئله ای که بایستی بدان توجه شود، پایداری در راه و رسم و آرمان های شهدای گرانقدر است.

مقبره شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی رونمایی شد

سردار شیخی نیز با تقدیر از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و بسیجیان این دانشگاه برای احداث این یادمان گفت: هرکدام از این شهدا پشتوانه عظیمی برای ملت محسوب می شوند ودر حقیقت تداوم بخش نهضت عظیم انقلاب اسلامی است.

اگرچه دنیا از توانمندی های متعددی برخوردار است،  اما آنچه که دنیا را به زانو درآورده است، ویژگی اخلاص است که وجود سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی سرشار از این ویژگی بود و مدیران و مسوولان و مردم ما بایستی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی این ویژگی مهم را زینت خود قرار دهند.

در ادامه این آئین معنوی که با حضور جمعی از خانواده های شهدا مزین بود، از خانواده های شهدای احدی، بیک محمدی و جعفرملک با اهدا لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

error: Content is protected !!