ممنوعیت سفر در تعطیلات عید فطر در همه رنگ بندی‌ها

به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی عصر پنج شنبه در گفت و گویی  با اعلام این مطلب افزود: امروز ۲ تصمیم مهم در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا  با حضور رئیس جمهوری و وزرای علوم و آموزش و پرورش به منظور مدیریت و مقابله دقیق‌تر و ویژه در کنترل پیک چهارم گرفته شد که در تصمیم نخست مقرر شد تمامی سفرها در سراسر کشور در همه رنگ‌بندی‌ها از ساعت ۱۲ ظهر روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر ممنوع باشد و تمام راههای ارتباطی ورودی و خروجی این استان ها مسدود و تردد ممنوع خواهد بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: در تصمیم دوم نیز مقرر شد اصناف گروه مشاغل ۱ و ۲ با محدودیت‌های سختگیرانه تری از روز شنبه در شهرهای قرمز و نارنجی فعالیت کنند. اما سخت گیری‌ها در ارتباط با رعایت پروتکل افزایش پیدا می‌کند و اگر کسب کاری پروتکل‌ها را رعایت نکند و باعث بشود که نقض پروتکل صورت بگیرد و مسجل بشود حدود سه هفته در شهرهای قرمز و ۲ هفته در شهرهای نارنجی تعطیل خواهد شد.

رییسی اضافه کرد: در ارتباط با بحث آزمون پایه های نهم و دوازدهم، کنکور سراسری و آزمون های کارشناسی ارشد نیز تصمیم گیری نهایی موکل به روز شنبه در ستاد ملی مقابله کرونا شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممنوعیت برای سفرهای ریلی و هوایی نیز اعمال خواهد شد، توضیح داد: خیر این ممنوعیت‌ها فقط برای خودروهای شخصی است که از سفر و تردد آنها در سراسر کشور در همه رنگ بندی ها جلوگیری خواهد شد و با اعمال جرائم سنگین رانندگان متخلف اعمال خواهد شد.

error: Content is protected !!