منابع دولتی باید به درستی هزینه شود/سلامت مردم در اولویت است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود خدادوست، در نشست خبری اولین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی در نظام سلامت، با اشاره به اینکه اولین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت با محوریت فرمایشات مقام معظم رهبری بر ضرورت انضباط و شفافیت مالی، در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد، مدیریت در هزینه کردها، افزایش بهره وری، نحوه مقابله با تحریم‌ها و همچنین مدیریت قاعده مند منابع را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وی با بیان اینکه منابع محدود دولتی باید با اولویت بندی نیازها و به درستی هزینه شود، حرکت به سمت برنامه ریزی راهبردی و مدون مالی و بودجه‌ای را راه حل مناسبی برای تحقق انضباط مالی در دانشگاه توصیف کرد.

خدادوست، وظایف درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را در کنار امر خطیر آموزش و پژوهش یادآور شد و گفت: این دانشگاه متولی تأمین سلامت، درمان و بهداشت بخش عظیمی از جمعیت استان تهران است، بنابراین باید منابع تأمین سلامت در بالاترین و بهترین شکل ممکن صرف ارتقا سلامت مردم شود.

به گفته وی، افزایش بهره وری، بررسی شاخص‌ها، برقراری ارتباط منطقی بین هزینه و درآمد از جمله دستاوردهای این جشنواره است که با تشکیل کمیته‌های تخصصی و بهره گیری از سامانه‌های مرتبط به بهترین شکل ممکن اجرا خواهد شد.

خدادوست از ارزیابی شاخص‌ها در جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های بهداشت، آموزش و درمان و همچنین بخش‌های بودجه، مالی، نیروی انسانی، پشتیبانی و خیرین سلامت خبر داد و افزود: تیم‌های ناظر و ارزیاب به صورت حضوری و با کمک سامانه، شاخص‌های جشنواره را در بالاترین سطح مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار امیدواری کرد که بازنگری دقیق شاخص‌های بودجه‌ای و مالی به ضابطه مند تر شدن مدیریت هزینه در واحدهای تابعه دانشگاه کمک کند و این مهم به عنوان الگویی موفق در سایر دستگاه‌های کشور اجرا شود.

error: Content is protected !!