منطقه اورامانات کرمانشاه پایگاه هوایی مرکز فوریت‌های پزشکی نیاز دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، «آرش لهونی» عصر پنجشنبه در ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: از چهار شهرستان منطقه اورامانات؛ پاوه و جوانرود دارای بیمارستان، ثلاث باباجانی دارای بیمارستان موقت و روانسر فاقد بیمارستان است.

وی افزود: بیمارستان های پاوه و جوانرود نیز باوجود کمک های انجام شده هنوز نیازمند تجهیزات بهتری هستند تا خدمات شایسته تری را به مردم مرزنشین این مناطق که همواره مدافع نظام و انقلاب بوده اند، ارائه کنند.

لهونی همچنین نبود بیمارستان در روانسر را یک معضل دانست و گفت: سالانه تصادفات زیادی در محورهای مواصلاتی این شهرستان اتفاق می افتد که نمونه آن وقوع پنج سانحه رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است، سوانحی که مجروحان آن برای مداوا به شهرستان های همجوار منتقل می شوند این در حالیست که شاید برای زنده ماندن هر کدام آن ها ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان بسیار حیاتی باشد.

اورامانات در استان کرمانشاه به منطقه ای در شمال غربی این استان شامل شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود که حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

وزارت بهداشت کادر درمان را بیشتر حمایت مالی کند

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به مشکلات مراکز درمانی استان کرمانشاه در خصوص تخت‌های بیمارستانی گفت: امیدوارم وزیر جدید بهداشت این مشکل را به خاطر خدمات دهی کرمانشاه به استان‌های همجوار مرتفع کند.

لهونی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به همکاری بسیاری از جوانان با دانشگاه های علوم پزشکی در دوران شیوع کرونا در قالب اجرای طرح و یا نیروهای افتخاری و قراردادی اشاره کرد و گفت: امیدوارم وزارت بهداشت برنامه ای برای جذب و به کارگیری این افراد که داوطلبانه پای کار آمدند تا سلامت جامعه بیش از این دچار آسیب و خطر نشود طراحی کند.

وی یادآوری کرد: دور از اخلاق است در این شرایط که به آن ها نیاز مبرم داریم آن ها را به کار گیری کنیم اما فردا روزی که کرونا رخت بربست اعلام کنیم که دیگر به وجودشان نیازی نیست، در این خصوص اگر لازم باشد مجلس هم برای جذب این افراد پای کار آمده و حمایت های قانونی را به عمل خواهد آورد.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی همچنین با قدردانی از جانفشانی کادر درمان و اینکه آن ها طی ماه های اخیر شرایط بسیار سختی را پشت سرگذاشته اند، خواستار حمایت های مالی بیشتر از این افراد توسط وزارت بهداشت شد.

وی در پایان حذف شرایط سنی برای تزریق واکسن در کرمانشاه را تصمیم بسیار درستی از سوی وزیر بهداشت اعلام و ابراز امیدواری کرد با افزایش سهم کرمانشاه شاهد واکسیناسیون همه مردم استان در هفته های آتی باشیم.

وزیر بهداشت صبح پنجشنبه در سفری یک روزه وارد استان کرمانشاه شد و پس از بازدید از مراکز درمانی و واکسیناسیون در نشست ستاد کرونا استان در استانداری شرکت کرد.

error: Content is protected !!