موج پنجم کرونا به کمیجان رسید/ افزایش مراجعین در روزهای اخیر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، دکتر نبی بابایی بیان کرد: بزرگترین چالش پیش رو برای این شهرستان و شبکه بهداشت و درمان آن، احتمال وقوع پیک پنجم کرونا است.

وی افزود: در حال حاضر یکی از بزرگترین چالش‌های بزرگ شهرستان کمیجان احتمال وقوع موج پنجم کرونا از نوع دلتا است که متأسفانه شواهد نشان می‌دهد، موارد مثبت کرونا و تعداد مراجعین سرپایی در چند روز اخیر رو به افزایش است.

وی تاکید کرد: طبق مطالعات اپیدمیولوژی هرگاه تعداد موارد مثبت کرونایی و مراجعین سرپایی افزایش داشته، طی چند روز آتی تعداد موارد بستری نیز افزایش می‌یابد و با توجه به سرایت و انتقال بالای کرونای دلتا احتمالاً این موضوع زودتر به وقوع می‌پیوندد.

دکتر بابایی گفت: گرچه در حال حاضر ۴ نفر بیمار مشکوک به کرونا در مرکز درمانی کمیجان تحت مراقبت هستند، اما با توجه به جهش کرونا و تعداد بالای خدمات سرپایی کرونا به شدت نگران هفته‌های آتی هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان در ادامه توجه به نکات بهداشتی را برای تمامی افراد به منظور جلوگیری از ابتلاء به بیماری کرونا چه برای افراد واکسینه شده و چه برای افرادی که هنوز واکسن خود را دریافت نکرده‌اند حائز اهمیت دانست و گفت: در شهرستان کمیجان در حال تکمیل واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال هستیم و با توجه به سهمیه‌ای که از وزارتخانه دریافت می‌کنیم در اسرع وقت به روند واکسیناسیون سرعت خواهیم بخشید و در شهرستان کمیجان بیش از ۵۵ درصد گروه‌های هدف واکسینه شده‌اند، اما همچنان توجه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حرف نخست را می‌زند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نوع جهش یافته این ویروس بسیار خطرناک‌تر و کشنده‌تر از انواع قبلی است، از مردم شهرستان و روستاهای اطراف خواست تا پروتکل‌های بهداشتی و شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که از طرف کارشناسان و کادر بهداشت و درمان گفته و ابلاغ می‌شود را با جدیت هرچه بیشتر رعایت کنند.

error: Content is protected !!