موج چهارم کرونا در استان سمنان فوت روزانه را تا هفت نفر افزایش داد

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان روز جمعه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۳۰۴ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به ۳۴ هزار و ۲۱۲ نفر رسید. 

در حال حاضر ۴۵۵ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۲۵ هزار و ۶۷۹ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

بنابر این گزارش، با ترخیص ۵۷ بیمار دیگر، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۹ هزار و هفت نفر رسید.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، تمامی شهرستان‌های استان سمنان قرمز و تنها شهرستان آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

طبق اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، در ۲۴ ساعت گذشته (از دوم الی سوم اردیبهشت ١۴٠٠) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه این دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۸۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۸ هزار و ۷۴۶ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه در اطلاعیه‌ای درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ و تعداد واکسن‌های تزریق شده اعلام کرد: تا کنون ۵۶۳ هزار و ۸۱۰ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۵۴ هزار و ۷۰۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۱۸ هزار و ۵۱۰ دوز رسید.

error: Content is protected !!