میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور ۷۱ درصد است

به گزارش خبرگزاری مهر، متن کامل گزارشی که بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی از آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازه زمانی ۲۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد تکمیل کرده است، بدین شرح است:

میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی، در بازه زمانی ۲۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد ماه، در کشور، ۷۱ درصد بوده است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازه زمانی ۲۹ اردیبهشت ماه تا ۵ خرداد ماه، در استان سیستان و بلوچستان کمتر از ۴۹ درصد اعلام شده است.

استان سیستان و بلوچستان با رعایت ۴۸ درصد پروتکل‌های بهداشتی دراماکن عمومی بعنوان آخرین و استان سمنان با ۸۴ درصد، در صدر استان‌های کشور قرار دارد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازه زمانی ۲۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد ماه، در ۱۰ استان: آذربایجان غربی- ایلام- بوشهر- خوزستان – چهارمحال و بختیاری- کردستان- گلستان-لرستان- همدان و مازندران، بین ۵۰ تا ۶۷ درصد بوده است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازه زمانی ۲۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد ماه در ۱۰ استان: آذربایجان شرقی- البرز- اصفهان- خراسان شمالی- خراسان رضوی- قم- کهگیلویه و بویراحمد- گیلان- مرکزی و هرمزگان، بین ۶۸ تا ۷۲ درصد بوده است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در (۱۰) استان: اردبیل- تهران- خراسان جنوبی- زنجان – فارس- قزوین- سمنان- کرمان- کرمانشاه و یزد، بین ۷۳ تا ۸۴ درصد بوده است.

در بازه زمانی ۲۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد ماه؛ استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و ایلام، به ترتیب با ۴۸، ۵۹ و ۶۲ درصد، کماکان در انتهای جدول میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی و استان‌های سمنان با ۸۴ درصد، زنجان با ۸۲ و یزد با ۸۱ درصد، در صدر این جدول قرار دارند.

میانگین رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی، در بازه زمانی ۲۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد ماه در کشور، ۷۴ درصد بوده است.

سه استان سیستان و بلوچستان با ۵۴ درصد، آذربایجان غربی با ۵۹ درصد و ایلام با ۶۵ درصد، در انتهای جدول استان‌هایی قرار دارند که نسبت به رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی اقدام و استان‌های سمنان با ۸۶ درصد، زنجان با ۸۵ درصد و قزوین با ۸۲ درصد، در صدر جدول این گروه از استان‌ها قرار دارند.

میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی، بازه زمانی ۲۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد ماه در کشور، ۷۲ درصد است.

در بازه زمانی ۲۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد ماه؛ سه استان سیستان و بلوچستان با ۴۹ درصد، آذربایجان غربی با ۵۹ درصد و همدان با ۶۳ درصد، در انتهای جدول استان‌هایی قرار دارند که نسبت به استفاده از ماسک در اماکن عمومی اقدام و استان‌های یزد با ۸۷ درصد، سمنان با ۸۴ و زنجان با ۸۳ درصد، در ابتدای جدول این گروه از استان‌ها قرار دارند.

میانگین رعایت فاصله گذاری در اماکن عمومی، بازه زمانی ۲۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد ماه در کشور، ۷۱ درصد بوده است.

در بازه زمانی بازه زمانی ۲۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد ماه؛ سه استان سیستان و بلوچستان با ۴۹ درصد، آذربایجان غربی با ۶۰ درصد و همدان با ۶۲ درصد، در انتهای جدول استان‌هایی قرار دارند که نسبت به رعایت فاصله گذاری در اماکن عمومی، اقدام و استان‌های یزد با ۸۸، سمنان با ۸۴ درصد و زنجان با ۸۳ درصد، در صدر جدول این گروه از استان‌ها قرار دارند.

میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی، بازه زمانی ۲۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد ماه در کشور، ۷۲ درصد بوده است.

بازه زمانی ۲۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد ماه؛ سه استان سیستان و بلوچستان با ۵۱ درصد، ایلام با ۶۴ و آذربایجان غربی با ۶۵ درصد، در انتهای جدول استان‌هایی قرار دارند که نسبت به رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی اقدام و استان‌های یزد با ۸۷ درصد، سمنان و زنجان با ۸۴ درصد، در رتبه‌های نخست این گروه از استان‌ها قرار دارند.

در بازه زمانی اول اردیبهشت تا پنجم خرداد ماه، از مجموع تعداد کل ۳۵۷۷۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی، مجموعاً تعداد یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد، توسط تیم‌های نظارت وزارت بهداشت مورد بازرسی قرار گرفته اند که در نتیجه آن در ۱۷۱ هزار مورد، منجر به دادن تذکر و معرفی مدیران صنوف به مراجع قضائی و در ۱۳۵۰۰ مورد نیز، منجر به پلمپ واحدها شده است

در بازه زمانی ۲۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد ماه، تعداد ۲۶۶۸۴۸ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی، توسط تیم‌های نظارت وزارت بهداشت مورد بازرسی واقع شده اند. در نتیجه این بازرسی‌ها؛ ۲۹۶۷۴ مورد منجر به دادن تذکر و معرفی به مراجع قضائی و ۱۴۲۷ مورد نیز پلمپ صورت پذیرفته است.

در هفته پایانی اردیبهشت ماه، کمترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها، در استان‌های گلستان، فارس (شهرستان گراش) و سیستان و بلوچستان (شهرستان ایرانشهر)، به ترتیب با ۳۴، ۴۰ و ۵۰ درصد گزارش و استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی

(شهرستان ساوه) به ترتیب با ۹۴، ۹۳ و ۹۲ درصد، بیشترین حد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی را به خود اختصاص داده اند.

در هفته پایانی اردیبهشت ماه، کمترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سوپرمارکت‌ها و خواربار فروشی‌ها، در استان‌های خراسان رضوی (تربت جام)، خوزستان (شهرستان آبادان) و فارس (شهرستان گراش)، به ترتیب با ۵۸، ۶۶ و ۶۷ درصد گزارش و استان‌های چهارمحال و بختیاری، مرکزی (شهرستان ساوه) و خراسان جنوبی (شهرستان بیرجند)،به ترتیب با ۹۶، ۹۵ و ۹۵ درصد، بیشترین حد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سوپرمارکت‌ها و خواربار فروشی‌ها، را به خود اختصاص داده اند.

در بازه زمانی ۲۲ اردیبهشت تا ۲۹ اردیبهشت ماه، بیشترین اخطار و معرفی به مراجع قضائی، به ترتیب مربوط به سوپرمارکت‌ها و خواربار فروشی‌ها با ۶۱۴۱ مورد، نانوایی‌ها با ۲۶۸۰ مورد، رستوران‌ها با ۷۸۰ مورد، مطب‌ها با ۵۸۷ مورد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با ۳۴۰ مورد گزارش شده است.

در بازه زمانی ۲۲ اردیبهشت تا ۲۹ اردیبهشت ماه، بیشترین اخطار و معرفی به مراجع قضائی، در حوزه صنایع نیز، به ترتیب مربوط به کارگاه‌ها و صنایع کوچک با ۷۳۷۹ مورد، صنایع تولیدی، نفت، گاز و انرژی با ۳۳۲ مورد، کشاورزی، دامپروری و معادن با ۲۵۱ مورد، مراکز شماره گذاری و معاینه فنی با ۵۵ مورد و صنایع ساخت و ساز با ۲۰ مورد است.

error: Content is protected !!