میزان رعایت اصول بهداشتی محرم در استان کرمان ۷۰ درصد اعلام شد

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت کرونا استان کرمان افزود: با توجه به هماهنگی خوبی که در استان کرمان وجود دارد و ظرفیت های دانشگاه های علوم پزشکی استان، تلاش کردیم هیچ مزاحمتی در حوزه کرونا برای کشور ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر حدود ۲ هزار نفر بستری کرونا در استان داریم که ۵۰۰ نفر از آنان در منزل هستند و هفته گذشته تنها در بیمارستان افضلی پور شهر کرمان ۴۲۰ بیمار بستری بودند و تمامی بخش های این بیمارستان به بیماران کرونایی اضافه شده است.

استاندار کرمان بیان کرد: حدود سه هزار مبتلای قطعی به کرونا در استان در حال مداوا و مدیریت هستند، اما تعداد فوتی‌ها نسبت به تعداد بستری‌ها کاهش یافته است.

وی ادامه داد: ظرفیت اکسیژن و کادر درمان را افزایش داده ایم و درباره بیماری کووید ۱۹ به برخی استان های دیگر نیز کمک کرده ایم.

زینی وند با بیان اینکه شیب بیماری در استان کرمان نزولی شده است تصریح کرد: شمار بیماران سرپایی نیز کاهش یافته است و جزو استان هایی هستیم که از پیک (اوج همه گیری) کرونا عبور کردیم.

وی تاکید کرد: کارهای سلبی و کنترلی برای مقابله با کرونا آستانه تحمل مردم را کم کرده است، هر چند ما محدودیت ها را اعمال و مردم نیز تحمل کرده اند.

امکان افزایش ظرفیت واکسن به ۵۰ هزار دز

استاندار کرمان در ادامه با بیان اینکه باید به سمت تهیه واکسن و افزایش واکسیناسیون شویم افزود: روزانه حدود ۳۰ هزار دز واکسن در استان تزریق می‌شود که امکان افزایش ظرفیت تا ۵۰ هزار دز وجود دارد.

وی با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس اظهار داشت: آموزش و پرورش اصرار بر بازگشایی مدارس در مهرماه دارد اما رئیس جمهوری کمیته ای برای بررسی این مساله مشخص کرده و همه افراد درگیر در بازگشایی مدارس باید واکسیناسیون شوند.

زینی وند با بیان اینکه محدودیت های تردد همچنان ادامه دارد بیان کرد: کسب و کارها نیز به جز چند صنف فعالیت خود را آغاز می کنند و فرمانداران نیز باید مکان های تجمع و ییلاقات را کنترل و مدیریت کنند.

به گزارش ایرنا نشست بررسی وضعیت کرونا در استان کرمان با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و جمعی از مسئولان در محل ستاد سپاه ثارالله کرمان برگزار شد.

سردار سلامی نیز در این نشست سخنرانی کرد و ضمن تشکر از کادر درمان اظهارداشت که مردم ما در این شرایط سخت کرونا تحت شدیدترین عملیات روانی دشمنان نیز قرار دارند.

error: Content is protected !!