میزان پایین رعایت دستور العمل ها در اصناف نگران کننده است

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان از روند صعودی رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی مردم دارد، اظهار کرد: البته هنوز تا رسیدن به شاخص مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه متوسط رعایت دستور العمل های بهداشتی در کشور ۶۱ درصد و در استان گیلان کمتر از ۵۵ درصد است، افزود: باید با آگاهی بخشی به شهروندان آنها را به رعایت بیشتر و جدی تر دستور العمل ها ترغیب کنیم.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه رعایت دستور العمل های بهداشتی در اصنافی همانند سوپر مارکت ها، خواروبارفروشی‌ها و نانوایی‌ها حدود ۵۰ درصد است، گفت: این وضعیت نگران کننده است و نظارت‌ها باید جدی تر شده و با متخلفان برخورد شود.

وی همچنین به اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی اشاره و با بیان اینکه تیم‌های نظارتی باید بر اجرای این محدودیت‌ها در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی نظارت کنند، تأکید کرد: توجه به اجرای دقیق محدودیت‌های کرونایی، و رعایت دستور العمل ها و فاصله اجتماعی به کنترل و کاهش روند ابتلاء و انتشار ویروس کمک خواهد کرد.

زارع با بیان اینکه روند رهگیری بیماران کرونایی توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید ادامه داشته باشد، گفت: این روند سبب می‌شود که بیماران در همان مراحل ابتدای ابتلاء شناسایی و اقدامات لازم انجام شود.

وی همچنین به مراسم شب‌های قدر و نماز عید سعید فطر نیز اشاره و اظهار کرد: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا مراسم شب احیا در شهرهای زرد و آبی با رعایت دستور العمل ها و در شهرهای قرمز و نارنجی باید در فضای باز و حداکثر تا دو ساعت برگزار شود.

استاندار گیلان ادامه داد: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در شب‌های قدر برداشته می‌شود.

error: Content is protected !!