ناقضان قرنطینه کرونایی در گیلان مورد پیگرد قانونی قرار گیرند

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود قاسم نژاد روز شنبه در جلسه ستاد کرونا استان گیلان اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا دانشگاه های علوم پزشکی و بهداشت و درمان موظف بودند تا افراد با تست مثبت کرونا مقررات قرنطینه را نقص می کنند به نیروی انتظامی معرفی شوند تا با اعمال قانون و جریمه در قرنطینه بمانند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا گفت: رعایت توصیه های بهداشتی در نانوایی ها و سوپرمارکت های این استان کم است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان افزود: پایین بودن سطح رعایت توصیه‌های بهداشتی در اصناف مدیریت ویروس کرونا را در استان سخت می کند که نیاز است دستگاه های مرتبط با این حوزه جدی‌تر برخورد کنند.

قاسم نژاد با اشاره به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاکسی های درون و برون شهری گفت: متاسفانه شاهد بی‌توجهی گسترده در رعایت پروتکل‌ها توسط رانندگان و مسافران هستیم که باید نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی بر همکاری دستگاه های مختلف از جمله هلال احمر، سپاه ، فناوری اطلاعات، مخابرات و شهرداری در زمینه انتظام بخشی و ارایه خدمات به دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای طرح واکسیناسیون بر اساس سند ملی تاکید کرد و بیان داشت: متاسفانه تا حدودی انرژی لازم برای نظم بخشی به روند واکسیناسیون وجود ندارد و مکان های واکسیناسیون کم بوده و فضا کوچک است.

معاون استاندار گیلان اظهار داشت: با مکاتبات دانشگاه علوم پزشگی گیلان و مرکز بهداشت رشت چند سالن از جمله هشت دی در یخسازی، الغدیر سپاه ، ١٢ هزار نفری یادگار امام ، ورزشگاه تختی عضدی و محوطه ورودی دانشگاه گیلان برای این کار در نظر گرفته شده است.

قاسم نژاد یادآور شد: بر اساس مصوبه کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی کرونا و قرارگاه و دستور سریع رییس جمهوری، نباید از اماکنی که برای انجام واکسیناسیون واگذار شده است اجاره دریافت کرد. 

ناقضان قرنطینه کرونایی در گیلان مورد پیگرد قانونی قرار گیرند

۱۴۳ هزار دوز واکسن کرونا وارد گیلان شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان نیز در جلسه امروز با اشاره به روند مناسب اجرای واکسیناسیون کرونا در گیلان گفت: تاکنون ۱۴۳ هزار و ۶۹۲ دوز واکسن کرونا برای تزریق گروه های هدف استان گیلان دریافت کرده ایم که بیش از ١١٠ هزار دوز تزریق شده است.

ارسلان سالاری ضمن بیان برخی مشکلات در زمینه واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: خوشبختانه هم اکنون آمار همه گیری و موراد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در این استان روند نزولی را طی می کند.

وی اظهار داشت: هم اکنون در زمان حاضر ۳۸۹ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های سراسر استان گیلان بستری بوده که از این تعداد ۹۳  نفر به دلیل علائم و شرایط حاد بیماری در بخش مراقبت های ویژه هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با تاکید بر اینکه پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا باید با دقت توسط همه رعایت شود، افزود: در تصاویر پخش شده از فضاهای عمومی شهرها و روستاها مراعات پروتکل های بهداشتی بسیار پایین است که رعایت توصیه های بهداشتی در همه مکان ها ضروریست.

سالاری اضافه کرد: در ورودی شهرها، روستاها، سواحل دریا و رودخانه ها  بسیار شلوغ است این ازدحام جمعیت می تواند عاملی برای انتشار ویروس کرونا باشد. 

وی با بیان اینکه با تجمع افراد در مراکز تزریق واکسن مواجه هستیم ، اضافه کرد: هم اکنون سه پایگاه در رشت، ٢ پایگاه در لشت نشاء و سنگر، چهار پایگاه در سایر بخش ها برای واکسیناسیون فعال است ضمن اینکه ٩ مرکز باید راه اندازی کنیم.

error: Content is protected !!