نحوه توزیع پانسمان های اهدایی بیماران پروانه ای

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین صفوی در خصوص وضعیت توزیع پانسمان‌های پروانه‌ای اهدایی از سوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به کشورمان، گفت: وظیفه ترخیص محموله اهدایی یونیسف طی نامه‌ای به مدیرکل محترم امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت به هیأت امنای صرفه جویی ارزی احاله شد.

وی با اشاره به اینکه پانسمان اهدایی جز نیازهای درمانی بیماران EB بوده و ارتباطی به بیماری کووید ۱۹ ندارد، عنوان کرد: از آنجا که اقلام اهدایی به صورت ماهانه و در چند نوبت توزیع می‌شود، نگهداشت آنها در انبار هیأت امنا ضروری بوده و امکان توزیع کل موجودی در یک نوبت میسر نیست در همین راستا معاونت درمان با توجه به دسترسی به آمار و اطلاعات بیماران و تعیین نیاز هر استان، نسبت به تنظیم لیست توزیع ماهانه یا دوماهه اقدام کرده و ضمن مدیریت مصرف پانسمان، بر شیوه استفاده در سطح دانشگاه‌ها نظارت کافی خواهد داشت.

صفوی با اشاره به برخی شبهات مطرح شده در خصوص نحوه توزیع پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای در برخی از رسانه‌ها تصریح کرد: با توجه به اینکه روال معمول توزیع پانسمان‌های پروانه‌ای قبل از ورود محموله اهدایی یونیسف از طریق دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام می شده و کارشناسان تجهیزات پزشکی این دانشگاه آشنایی کامل با همه کد گروه‌های این پانسمان‌ها دارند، ادامه روند توزیع پانسمان‌های پروانه‌ای مجدداً به این دانشگاه محول شده و حواله‌های نوبت‌های بعدی از سوی هیأت امنای صرفه جویی ارزی تحویل نماینده دانشگاه علوم پزشکی ایران خواهد شد.

رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به روند تحویل پانسمان‌های پروانه‌ای اهدایی، در حال حاضر از ۱۲ کد گروه تحویلی به هیأت امنا، موجودی پنج کد گروه به اتمام رسیده است. لازم به ذکر است مجموعه اقلام باقیمانده پانسمان‌ها شامل ۲ پالت به وزن تقریبی کمتر از ۱۵۰ کیلوگرم است. پانسمان‌های اهدایی موجود نزد هیأت امنا تا زمان تحویل به نمایندگان مقاصد تعیین شده فاقد هولوگرام وزارت بهداشت هستند.

error: Content is protected !!