نزدیک به سه هزار واحد خون در سیستان و بلوچستان اهدا شد

دکتر سهیلا خسروی روز پنجشبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سه هزار و ۷۵۵ نفر از ابتدای ماه مبارک رمضان تا امروز به مراکز و پایگاه های انتقال خون سراسر استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲ هزارو ۹۶۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت: از مجموع اهدا کنندگان خون ۲ هزار و ۷۵۵ نفر مرد و ۱۹۹ نفر زن بودند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: یکهزار و ۶۷۶ نفر از میان مراجعه کنندگان را اهداکننده‌های مستمر، ۸۴۳ نفر با سابقه خون دهی، ۴۱۸ نفر برای نخستین بار و ۱۷ نفر برای بار اول غربالگری تشکیل می دادند.

وی بیان کرد: شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ۱۹۲ نفر به مراکز و پایگاه های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۵۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

خسروی ادامه داد: شب ۲۱ ماه مبارک رمضان نیز ۳۴۸ نفر به مراکز و پایگاه های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۲۸۲ نفر موفق به اهدا شدند.

وی گفت: همچنین در سومین و آخرین شب از لیالی پر فیض و برکت قدر، ۲۹۷ نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد نیز ۲۳۹ نفر توانستند خون اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: طرح نذر خون با آغاز ماه مبارک رمضان از ساعت هفت صبح تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه شب به صورت یکسره در استان در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: پایگاه‌های انتقال خون در استان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و هم استانی‌های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.

خسروی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از منظر کارشناسان در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نشدن برخی ازدواج‌ها به صورت رسمی و در نتیجه عدم دریافت مشاوره و انجام نشدن آزمایش‌های قبل از ازدواج و همچنین وجود نگرش‌های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشد تعداد مبتلایان به بیماری تالاسمی ماژور ادامه دارد.

error: Content is protected !!