نماز جمعه در شهرستان سمنان به دلیل شرایط قرمز کرونایی اقامه نمی‌شود

حجت‌الاسلام محسن فاطمی‌نیا عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: براساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری نماز جمعه در مناطق قرمز کرونایی در فضای باز و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی منعی ندارد و بر این اساس نماز جمعه در گرمسار با وضعیت قرمز کرونایی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: براساس تصمیم‌گیری‌ها در شرایط شیوع کرونا، آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه به جز سمنان در تمام شهرهای استان سمنان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرهای هفت شهرستان گرمسار، دامغان، شاهرود، میامی، سرخه، مهدیشهر و آرادان با رعایت نکات بهداشتی برگزار می‌شود.
فاطمی‌نیا تصریح کرد: استفاده از ماسک، مهر و سجاده شخصی برای نمازگزاران حاضر در نماز عبادی سیاسی جمعه در مناطقی که نماز اقامه می‌شود الزامی است.
مسوول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه استان سمنان ضمن قدردانی از همراهی و صبوری مردم و زحمات حافظان سلامت و تاکید بر اولویت سلامت مردم ابراز داشت: با فروکش کردن شیوع کرونا و تصمیم بر برگزاری اجتماعات، نماز جمعه نیز باشکوه‌تر برپا خواهد شد.
 ۱۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته از ظهر دیروز چهارشنبه تا ظهر امروز پنجشنبه در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بستری شدند. 
اکنون سمنان و گرمسار در وضعیت قرمز کرونایی، شاهرود،دامغان و مهدیشهر در وضعیت نارنجی و سرخه، میامی و آرادان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

error: Content is protected !!