نماینده مجلس: مجوز راه‌اندازی رشته داروسازی در کاشان صادر شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد روز سه‌شنبه در آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی کاشان در قالب سی‌امین پویش ره‌سلامت در کاشان، با تقدیر از تلاش‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: تکمیل رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی کاشان، استقلال این دانشگاه در طرح آمایش، فعالیت شرکت پخش دارو در منطقه، توجه به موضوع پدافند غیرعامل، اورژنس هوایی با توجه به منطقه کویر در شمال استان اصفهان و راه اندازی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان از جمله نیازهای منطقه محسوب می‌شود.

وی همچنین پوشش خدمات درمانی نطنز را در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کاشان و پوشش باریج اسانس در حوزه معاونت غذا و داروی این دانشگاه را خواستار شد و گفت: آران و بیدگل نیز نیازمند یک دستگاه آمبولانس ویژه تردد در منطقه کویری شهرستان است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای سلامی، با تاکید بر ایستادگی و مقاومت تمام قد کادر درمان برای حفظ جان و سلامتی مردم در دوران شیوع کووید ۱۹ و گرامیداشت یاد شهیدان مدافع سلامت و خدمت کشور به‌ویژه دکتر محمد زارع، دکتر مجید فرهادکاری و پرستار محسن خادم از این منطقه افزود: خدمات کارکنان بهداشت و درمان در این دوران یادآور ایثارگری‌های هشت سال دفاع مقدس است که برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه، ارزش وجودی فرشتگان نجات را بیش از گذشته عیان کرده است و امروز تمام اقشار مردمی و مسوولان قدردان ایثار و تلاش مدافعان سلامت هستند.

خدمات حوزه سلامت نظام در مقابله کرونا

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز با بیان اینکه اگر همه خدمات نظام را کنار گذاشته و به خدمات حوزه سلامت پرداخته شود کافی است، اظهار داشت: باید در این برهه از تاریخ با سربلندی، عزت، اعتماد و با نهایت غرور و شادمانی از خدمات حوزه سلامت سخن گفت.

نماینده مجلس: مجوز راه‌اندازی رشته داروسازی در کاشان صادر شود

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی به تعامل و مشارکت خیران در مقابله با ویروس کووید ۱۹ اشاره و تصریح کرد: اقدامات خیران در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه سلامت همیشه زبانزد مردم بوده است و کار خیر در این منطقه در حوزه بهداشت و درمان قدمت طولانی دارد.

امام جمعه کاشان با اشاره به سه برهه تاریخی در عرصه سلامت در کشور اظهارداشت: برهه نخست، ایران کشوری فقیر با حضور اطبای هندی، پاکستانی‌، بنگلادشی و پزشکان متخصص انگشت شمار بود، برهه دوم کاهش آرام آرام وابستگی ایران از کشورهای بیگانه و در برهه سوم رقابت پزشکی ما با کشورهای پیشرفته است.

آیت الله سلیمانی، به اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که “آمریکا در زمینه کرونا کاری نتوانست انجام دهد ولی ایران توانست”، اظهار داشت: همت، اراده، عزم، شجاعت و قدرت حوزه سلامت در مقابله با شیوع همه‌گیری ویروس کرونا مایه مباهات و افتخار است.

حمایت‌های لازم از مشاغل آسیب دیده کرونا

همچنین فرماندار ویژه کاشان با قدردانی از زحمات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با ورود کرونا از یکسال و اندی قبل بازرسی‌های بهداشتی دستگاه‌های دولتی، اصناف و بازار انجام و حمایت‌های لازم از مشاغل آسیب دیده انجام شده است.

نماینده مجلس: مجوز راه‌اندازی رشته داروسازی در کاشان صادر شود

علی اکبر مرتضایی با اشاره به خدمات دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تسریع در طرح‌های مرتبط با بخش درمان در این شهرستان خواستار شد.

یاری حوزه سلامت با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

فرماندار آران و بیدگل رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و درمانی را جلوگیری از ورود به موج پنجم کرونا تاکید کرد و گفت: مردم این منطقه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بویژه فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک و شستن دستها حوزه سلامت را یاری کنند.

اسماعیل بایبوردی زحمات ایثارگرانه و فداکارانه کادر حوزه بهداشت و درمان در ۱۴ ماهه شیوع ویروس کووید ۱۹ را تاکید کرد و افزود: وظیفه همه ما با تمام توان و قوا کمک به این حوزه است.

نماینده مجلس: مجوز راه‌اندازی رشته داروسازی در کاشان صادر شود

وی، با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: خواسته خیرین و مردم راه اندازی کامل این بیمارستان است.

بایبوردی، با یادآوری افتتاح بیمارستان ثامن الحجج (عج) در آران وبیدگل، افزود: این بیمارستان ۱۲۰ تخت مصوب دارد که هم اکنون ۶۴ تخت آن به بهره برداری رسید.

به گفته وی، ساخت واکسن کرونا در داخل با توان بومی مصداق عملی شعار مرگ آمریکا بر آمریکا است.

کاهش ۵۳ درصدی ظرفیت‌ اشغال تخت در کاشان

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در آیین گفت: ظرفیت اشغال تخت کرونا در این منطقه با توجه به قدرت و عزم حساسیت و غربالگری کادر درمان از ۹۸ درصد در فروردین به ۵۳ درصد در ماه جاری کاهش یافته است.

سیدعلیرضا مروجی در بدو امر با ارج نهادن به برکات نظام ولایی جمهوری اسلامی با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: نام بر باد رفته و بر یاد مانده شهدای مدافع سلامت بویژه دکتر مجید فرهاد و محسن زارع پرستار گرامی داشته می‌شود.

وی همچنین با اشاره به پیام مقام عالی وزارت در خرداد با این مضمون که عشق موتور محرکه خلق حماسه مبارزه با کرونا در مدافعان سلامت ایران بود اظهار داشت: تاکنون کشور با پشت‌سر گذاشتن چهار پیک کرونا که حتی بعضی استان‌های جنوبی پیک سنگینی را داشتند کاشان پیک سنگینی را نسبت به اسفند ۹۹نداشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه کاشان با اندکی تاخیر وارد هر دوره پیک شد ابراز داشت: اما طول دوره در این منطقه و زمان ماندگاری آن بلندمدت بود.

مروجی، با تاکید بر اینکه کاشان در بخش عادی بیمارستانی مرگ و میر کرونا به هیچ‌وجه وجود نداشت افزود: مرگ و میر ما در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی هر چند تلخ؛ صد در صد بود.

وی همچنین کاهش میزان آزمایش‌های مثبت کرونا در منطقه کاشان را یادآور شد و گفت: رهبری وزیر بهداشت و سایر موارد عامل مهار کرونا در پیک چهارم و کاهش میزان تست‌ها شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تبیین کامل آماری دستاوردهای نظام سلامت با مشارکت خیران در این شهرستان از جمله تامین ۴۰ دستگاه ونتیلاتور با هزینه ۶ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان گفت: خرید یک دستگاه رادیولوژی پروتابل، دو دستگاه سی تی اسکن، یک دستگاه اکمو، دو دستگاه اکسیژن ساز، یک دستگاه آنژیوگرافی، ۵۳ دستگاه مانیتور، یک دستگاه اکو کاردیوگرافی، ۲۵۰ تشک بستری از دیگر دستاوردها است.

۹ طرح بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با اعتبار ۱۳۳ میلیارد تومانی دانشگاه، هیات امنای ارزی و مشارکت خیران روز سه‌شنبه در آیینی با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

error: Content is protected !!