نمکی: از مرحله کنترل ویروس کرونا عبور کرده‌ایم

وزیر بهداشت گفت: از مرحله کنترل ویروس کرونا عبور کرده ایم و به سمت مهار کردن آن در کشور حرکت می‌کنیم.

به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، در جلسه دیروز عصر (۲۸ اردیبهشت ۹۹) هیات دولت که به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد، وزیر بهداشت با اعلام اینکه در حال حاضر از مرحله مدیریت و کنترل بیماری کرونا عبور کرده و به سمت مهار کرونا در بیشتر مناطق کشور حرکت کرده ایم افزود: درعین حال در برخی مناطق کشور به علت توجه نکردن به دستورالعمل‌های بهداشتی، وضع مناسبی وجود ندارد.

در این جلسه همچنین وزیر آموزش و پرورش از بازگشایی مدارس و حضور همه مدیران مدارس در محل کار و نیز شکوفایی جریان فراگیر آموزش مجازی در مدارس سراسر کشور خبر داد و گفت: این جریان موجب افزایش سهم دانش آموزان و سهم خانواده‌ها در فرآیند آموزش شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم از نقش مثبت و سازنده الکترونیکی شدن دولت و بخش خصوصی در ایام درگیری کشور با بیماری کرونا گزارش داد.

در ادامه جلسه، رئیس جمهور با قدردانی از بخش پزشکی، توسعه و تعمیق دولت الکترونیک را از سیاست‌های اساسی این دولت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اکنون یکی از ثمرات آن را در آموزش فراگیر مجازی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌های کشور مشاهده می‌کنیم.

روحانی ادامه داد: اگر این امکان در کشور نبود، آموزش باید بطور مطلق تعطیل می‌شد، در حالی که اکنون مدارس و دانشگاه‌ها گرچه تعطیل هستند، اما آموزش تعطیل نشده و فقط تغییر شکل داده است.

رئیس جمهور در پایان، از همه دستگاه‌ها خواست تا طرح‌های الکترونیکی حوزه خود را هرچه سریع‌تر به پایان برسانند.

موافقت دولت با تعویق دوساله برگزاری گردهمایی بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی

هیئت وزیران هم چنین، نظر به مشکلات جهانی پیش آمده ناشی از ویروس کرونا و توصیه سازمان جهانی بهداشت (WHO) مبنی بر برگزار نکردن گردهمایی‌ها و احتمال کاهش حضور شرکت کنندگان در همایش‌های بین المللی، با تعویق زمان اجرای برگزاری گردهمایی بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی از سال ۱۳۹۹ به سال ۱۴۰۱ موافقت کرد.

گفتنی است، گردهمایی بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی قرار بود با مشارکت متخصصان و دست اندرکاران بیش از ۳۰ کشور جهان در تاریخ ۱۰ تا ۱۲ آذر امسال به میزبانی تهران از سوی وزارت راه و شهرسازی برگزار شود.

صدور مجوز امضای موقت موافقت‌نامه تجارت ترجیحی بین دولت‌های ایران و جمهوری آذربایجان

در ادامه این جلسه نیز هیئت وزیران در راستای فراهم کردن زیرساخت توسعه همکاری‌های تجاری با سایر کشورها، با مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقت‌نامه تجارت ترجیحی بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد.
_____________

بیشتر بخوانید

پرواز به کیش از سرگرفته می شود

اعلام دستورالعمل بازگشایی مدارس و نحوه برگزاری امتحانات

وزارت بهداشت: همچنان نگران خوزستان هستیم/ گرمای آب و هوای یک منطقه دلیل از بین رفتن کرونا نیست

________________________

error: Content is protected !!