نویسندگان و مدافعان سلامت اقلیت‌های دینی تجلیل شدند

به گزارش ایرنا، در این مراسم که روز دوشنبه در سالن‌ همایش‌های پردیس دانشگاه ابوریحان پاکدشت برگزار شد، از مؤلفان، نویسندگان و مدافعان سلامت اقلیت‌های دینی استان تهران تجلیل به عمل آمد.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: مدافعان سلامت اقلیت‌های مذهبی همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، در حفظ سلامتی افراد جامعه کوشا بوده و در این راه مجاهدت‌های بسیاری کردند.

اسفندیار اختیاری افزود: در زمان جنگ تحمیلی، همانطور که از یک رزمنده اقلیت مذهبی که اسلحه در دست، از کیان ایران دفاع می‌کرد، آئین و قومیتش را سوال نمی‌کردند، مدافعان سلامت اقلیت‌های مذهبی نیز در جنگ دفاع از سلامت مردم حضور پیدا کرده و از سلامتی مردم حراست کردند.

وی گفت: هشت سال دفاع مقدس مردم ایران، تنها جنگی است که یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد و در حوزه سلامت نیز مدافعان سلامت با تمام توان تلاش دارند تا از جان تک تک مردم ایران فارغ از هر مذهب و آئینی حراست کنند.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی از برگزاری این آئین، به عنوان نمادی از تقدیر و سپاس از تمامی کادر درمان و مدافعان سلامت یاد کرد و افزود: امروز نگاه ارزشمند جامعه در تقدیر از مدافعان سلامت باعث شده تا این ارزش، در تمامی ارکان جامعه ساری و جاری شود و همه مردم در حفظ سلامت یکدیگر کوشا باشند.

وی با تقدیر از تلاش مؤلفان و نویسندگان اقلیت‌های دینی در زنده نگاه داشتن فرهنگ ایرانی اظهار داشت: کسانی که با قلم خود فرهنگ جامعه را زنده نگاه داشته و مطالب خود را در اختیار علاقه مندان به کتاب قرار می‌هند، تلاش ارزشمندی دارند که باعث حفظ فرهنگ ایرانی می‌شود.

اختیاری گفت: امروز فرهنگ ایرانی گستره خود را نه تنها از مرزهای کشور، که حتی از مرز ۱۳ کشوری که نوروز را گرامی می‌دارند فراتر رفته، فرهنگی که مبتنی بر انسان مداری و اخلاق‌مداری است و پیروان ادیان الهی نیز تلاش دارند تا در این مسیر، اثر گذار باشند.

وی گفت: یکی از مشکلات حوزه نشر اقلیت‌های مذهبی این است که ما تنها از یک روزنامه برخورداریم که اگر این یک نشریه نیز تعطیل شود، در اصل صد درصد نشریان اقلیت‌ها تعطیل می‌شود.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه نشر نیز، اقلیت‌های دینی تنها از دو انتشارات برخوردارند که اگر یکی از این موسسات به دلیل مشکلاتی نظیر نرسیدن کاغذ تعطیل شود، ۵۰ درصد از توان انتشارات اقلیت‌ها از بین می‌رود از این رو از مسوولان درخواست می‌شود تا با نگاه ویژه به این حوزه فعالیت اقلیت‌ها توجه شود.

پیروان ادیان الهی در دفاع از تمامیت ارضی ایران از جان خود نیز می‌گذرند
نماینده ارامنه تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: تمامی اقلیت‌های مذهبی و پیروان ادیان توحیدی در کنار سایر ایرانیان، برای دفاع از مرزهای کشور و تمامیت ارضی ایران، از جان خود نیز می‌گذرند.

آرا شاوردیان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرموده‌اند که ما از اسلام آموخته‎ایم که با پیروان ادیان الهی با عدالت و انصاف برخورد کنیم که این امر از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با حضور پنج نماینده پیروان ادیان توحیدی در مجلس شورای اسلامی محقق شده است.

وی افزود: ما اقلیت‌های مذهبی و پیروان ادیان توحیدی در کنار سایر مردم ایران اسلامی برای حفظ مرزهای کشور و تمامیت ارضی ایران، در تمامی صحنه‌ها حضور داریم و با اسم رمز وحدت بین تمامی اقشار جامعه، از مسلمان، زرتشتی، کلیمی، یهودی و سایر ادیان الهی حاضریم برای کشور از جان خود نیز بگذریم.

نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه سلامت نیز پزشکان بسیاری از اقلیت‌های مذهبی، با عمل به سوگند خود، تلاش دارند تا از جان تک تک افراد جامعه فارغ از دین، مذهب و نژاد حراست کنند و در این مسیر، جان خود را نیز فدا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: امروز همه وظیفه دارند تا در اعتلای ایران و پرچم مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند.

رفتار رهبر انقلاب با اقلیت‌های دینی، امید را به این جامعه ارزانی کرده است
رئیس انجمن آشوریان تهران نیز در این مراسم گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای اقلیت‌های دینی، فارغ از  پروتکل‌های امنیتی، شیرینی دست‌پخت مادر شهید را میل کرده و به دیگران نیز توصیه می‌کند که از این شیرینی استفاده کنند، درسی به ما می‌دهد که در آن امید را در دل پیروان ادیان الهی زنده می‌سازد.

یوناتن بت کلیا افزود: من از نواندگان افرادی هستم که امام علی(ع) با آن ها معاهده منعقد کرد، معاهده‌ای که امروز نیز در رفتار رهبر معظم انقلاب در دوستی و مودت با اقلیت‌های مذهبی و پیروان ادیان توحیدی به خوبی مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: رفتار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدای مسیحی، ارمنی، آشوری، زرتشتی ، برابر شدن حق دیه هر شخص با هر دینی نشان دهنده همبستگی ملت ایران با هر دین و مذهب است که دهان بیگانگان را بسته است.

رئیس انجمن آشوریان تهران گفت: امروز نظر نماینده پیروان مذاهب توحیدی با چند هزار رای در مجلس شورای اسلامی با سایر نمایندگان با چند صد هزار رای و حتی رئیس مجلس برابری می‌کند و این نشان از عدالت جمهوری اسلامی در مواجهه با پیروان مذاهبی توحیدی است.

وی اظهارداشت: امروز افتخار داریم که در سایه همبستگی و در کنار هم بودن، تلاش داریم که دین خود را به کشور ادا کرده و در این مسیر، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

error: Content is protected !!