نکاتی چند در مورد نوار بهداشتی و پوشک

محصولات بهداشتی، دارای تنوع بسیاری هستند اما محصولاتی وجود دارد که تخصصی‌تری بوده و برای حفظ بهداشت فردی اشخاص چه کودک چه بزرگ‌سال ضروری است. همه افراد جامعه سالیان سال است با اسم نواربهداشتی در زمان قاعدگی( عادت ماهیانه) آشنایی دارند. خرید پوشک نیز با تولد یک کودک تا چند سال پس از تولد از ضروریات اصلی در سبد خرید هر پدر و مادری است که برای بهداشت و سلامت کودک خود ارزش قائل است. اما قبل از استفاده از پوشک برای کودک خود و نوار بهداشتی باید این محصولات را بشناسیم و روش مصرف این دو محصول نوار بهداشتی و پوشک را به‌خوبی بدانیم. در ادامه این نوشته چند نکته مهم درباره نوار بهداشتی و پوشک آورده ایم. با آشام همراه باشید.

نکاتی چند در مورد نوار بهداشتی و پوشک

همه‌چیز در مورد پوشک:

پوشکی برای کودک مناسب است که استفاده از پوشک به‌سلامت نوزاد و بچه آسیبی نرساند. پوشکی سالم است که عاری از ترکیب و عطرمایه‌های شیمیایی باشد و از جنس پلاستیک هم نباشد تا باعث تعریق شود. هر ماده شیمیایی که در پوشک وجود دارد، می‌تواند حساسیت‌های پوستی ایجاد کند.

در اینجا می‌خواهیم شمارا با چند نکته در خصوص انتخاب پوشک آشنا کنیم:

  • پوشکی بلند و با رویه کتان را برای کودک خود انتخاب کنید تا هم ادرار از پوشکش به بیرون درز نکند و هم به خاطر جنسش امکان تبادل هوا به بیرون را داشته باشد. گذشته از این پوشک‌هایی که پنبه‌هایشان گلوله گلوله و جدا از هم به نظر می‌رسند، دارای عطر و بو هستند، به‌سختی چسب‌هایشان باز می‌شود و به همین علت برای کودکتان این پوشک‌ها را انتخاب نکنید.
  • حساسیت کودک شما به پوشک به معنی استفاده از پوشک‌های خارجی نیست. گاهی کودک شما به پوشک‌های خارجی نیز حساسیت می‌دهد. پس پوشکی را انتخاب کنید تا باپوست کودک شما سازگار باشد.
  • شاید قیمت ارزان برخی پوشک‌ها در بازار توجه شمارا جلب کند، اما بسیاری از پوشک‌های ارزان‌قیمت خیلی زود نم پس می‌دهند و کار شمارا برای تعویض و نظافت نوزاد چند برابر می‌کنند. در انتخاب ضخامت پوشک برای کودک خود دقت به خرج دهید.
  • قبل از خواب کودک، در هنگام شب پوشک آن را تعویض کنید. تا بتوانید دو، سه‌ساعتی با خیال راحت بخوابید برای چک کردن وضعیت کودک و عوض کردن دوباره‌اش چند ساعت بعد بیدار شوید و اگر نیاز به تعویض است حتماً این کار را انجام دهید.

نکاتی چند در مورد نوار بهداشتی و پوشک

  • برای جلوگیری از پخش شدن بوی بد پوشک، پوشک کثیف را فوراً ببندید و در کیسه‌ای دربسته در کیسه‌زباله بیندازید و هرروز کیسه‌زباله‌تان را خالی کنید.
  • اگر نوزاد شما پسر است، سر آلت تناسلی‌اش را به سمت پایین قرار دهید تا ادرارش از پوشک بیرون نریزد. در هنگام تعویض پارچه‌ای روی آلت تناسلی‌اش قرار دهید تا در صورت ناگهانی ادرار کردن، زحمت شما برای نظافت خانه چند برابر نشود. هنگام تمیز کردن هم آلت تناسلی نوزادان پسر را با دستمال مرطوب کاملاً پاک‌کنید.
  • برای ‌ماه اولی که پوشک کودک را باز می‌کنید و تا زمانی که فرآیند دفع در دستشویی برای کودک جا بیفتد، شورت‌هایی در بازار هست که با عنوان شورت پوشکی یا شورت آموزشی در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم کودک موجود است. این شورت‌ها دارای یک‌لایه پلاستیکی و لایه جاذب هستند و اجازه نمی‌دهند تا در صورت دررفتن دستشویی کودک، فضای خانه وزندگی شما نجس و آلوده شود.

همه‌چیز در مور نوار بهداشتی:

تا قبل از استفاده از نوار بهداشتی بسیاری از خانم‌ها در هنگام عادت ماهیانه از پارچه و پنبه استفاده می‌کردند و استفاده از این لوازم اصلاً بهداشتی نبود و سبب بیماری‌های مختلف در خانم‌ها می‌شد. معمولاً پارچه را هر دفعه پس از استفاده و تعویض می‌شستند و مجدداً اتوکرده و استفاده می‌کردند. این جریان به مدت ۳ الی ۷ روز ادامه داشت و خانم‌ها اذیت می‌شدند. بیماری‌هایی که تا مدت‌ها گریبان گیر خانم‌های جوان بود و با صرف هزینه‌های زیاد خوب نمی‌شدند.

نوار بهداشتی دستمالی است که ازنظر ظاهری مانند پوشک نوزادان و کوچک‌تر است. البته برای خانم‌هایی که خونریزی شدیدتری دارند، نوار بهداشتی در سایز بزرگ‌تر وجود دارد. نوار بهداشتی کاملاً استریل شده است  و از پوششی از الیاف مصنوعی و توده‌ای پنبه و مواد جاذب مایعات درون آن تشکیل می‌شوند. نوار بهداشتی خوب کاملاً خون را جذب کرده و مانع عبور آن از لباس‌زیر و کثیف شدن لباس‌ها می‌شود.

نوار بهداشتی انواع مختلفی دارند و شرکت‌های تولیدی نوار بهداشتی وارد عرصه رقابتی شده‌اند و هرروز انواع و اقسام نوار بهداشتی با مارک‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود.

انواع نوار بهداشتی:

  • نوار بهداشتی و پدهای بال‌دار
  • نوار بهداشتی ساده و پدهای ساده
  • نوار بهداشتی‌های شبانه
  • نوار بهداشتی روزانه
  • پدهای روزانه برای ترشحات روزانه
  • پدهای پنبه‌ای و مصنوعی برای پوست‌های حساس
  • نوار بهداشتی و پد معطر
  • تامپون

با توجه به میزان و شدت خونریزی می‌توانید نوار بهداشتی خود را انتخاب و خریداری کنید. لوازم‌آرایشی و بهداشتی ازجمله نوار بهداشتی در داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌های اینترنتی می‌توان خریداری کرد.

مهم نیست که جریان خون شما منظم، متوسط و یا زیاد است. شما باید پد بهداشتیان را هر ۴ ساعت یک‌بار عوض کنید. اگر نوار بهداشتی شما تمیز و خشک است به آن توجه نکنید چراکه خون در پد شما جاری‌شده و با توجه به طراحی نوار بهداشتی خون در آن لخته می‌شود. اگر این عمل را انجام ندهید باعث عفونت در میکروارگانیسم شما می‌شود. اگر شدت خونریزی شما زیاد است باید هر دو ساعت یک‌بار نوار بهداشتی شما تعویض شود.

نکاتی چند در مورد نوار بهداشتی و پوشک

تجمع خون بر روی نوار بهداشتی باعث بوی بد و متعفن می‌شود بنابراین تعویض نوار بهداشتی بسیار مهم بوده و تا قبل از اینکه میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌های موجود در واژن باعث پخش سریع حرارت و رطوبت در نوار بهداشتی نشوند آن را باید تعویض کرد. قبل از تعویض حتماً ناحیه واژن را بشویید و سپس خشک کرده و نوار بهداشتی جدید را بگذارید.

با توجه به نیاز ماهانه و روزانه با ترافیک‌های موجود در کلان‌شهرها، خرید پوشک و نوار بهداشتی که از ملزومات بهداشت فردی هر زن و مادری است، بهترین و آسان‌ترین روش خرید از فروشگاه اینترنتی است.در فروشگاه اینترنتی بدون هدر دادن زمان ارزشمند خود با بودن در کنار فرزند و خانواده، سفارش اینترنتی پوشک و نوار بهداشتی به درب منزل شما ارسال می‌شود. در فروشگاه اینترنتی تنوع در این دو محصول بالا بوده و با انتخاب مارک موردنظر می‌توانید بهترین خرید را برای خود و فرزندتان به ارمغان بیاورید. در فروشگاه اینترنتی اگر از خرید خود رضایت نداشتید تا ۷۲ ساعت امکان مرجوع بودن وجود دارد.

error: Content is protected !!