نگاه ویژه ای به واکسیناسیون اصناف شهرستان مرزی آستارا شود

به گزارش خبرنگار مهر، عارف باباشپور، ظهر چهارشنبه در جلسه مدیریت و مقابله با کرونا آستارا با اشاره به فعالیت ۱۵ هزار کسبه در این شهرستان به صورت مستقیم و غیرمستقیم، اظهار کرد: آستارا یک شهرستان مرزی بازار محور است و با توجه به اینکه نه کارخانه‌ای فعال دارد و نه از یک شهرک صنعتی بسیار فعال سود می‌برد، ضروری است که از رونق کسب و کار و بازار در این شهرستان حمایت شود.

وی با اشاره به وجود شش هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب و یک هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب در شهرستان آستارا، گفت: بازار بزرگ ساحلی آستارا نقش عمده‌ای در پویایی اقتصاد این شهرستان دارد و شایسته است همان طوری که اهالی این بازار بزرگ به دفعات از قوانین ستاد ملی کرونا و شهرستان پیروی کرده‌اند نسبت به واکسیناسیون فعالان در این بازار مهم و بزرگ استان گیلان اقدام شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف آستارا ادامه داد: در بازار بزرگ ساحلی آستارا و پاساژهای پیرامون آن یک هزار و ۵۰۰ واحد صنفی وجود دارد که به صورت مستقیم برای بیش از سه هزار نفر اشتغالزایی شده است.

باباشپور خواستار حمایت مسئولان و متولیان از بازار ساحلی آستارا به عنوان شاهرگ اقتصادی این شهرستان شد و گفت: اصناف و بازاریان آستارا بویژه بازار بزرگ ساحلی که از زمان شیوع ویروس کرونا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بیشترین صدمه را از لحاظ مالی و معیشتی دیده‌اند.

وی تأکید کرد: واکسیناسیون اصناف و بازاریان فعال در بازار بزرگ ساحلی ضرورت دارد.

error: Content is protected !!