نگران ابتلای دوباره به ویروس کرونا نباشید

انتشار گزارش‌هایی مبنی بر مثبت شدن تست کرونای ۲۹۲ بیمار بهبود یافته کرونا در سراسر جهان، نگرانی‌هایی درباره احتمال ایمن نشدن بدن مبتلایان نسبت به این ویروس تازه و ناشناخته، ایجاد کرده است.

به گزارش عصرایران، یک متخصص بیماری‌های عفونی در کره جنوبی اما معتقد است جای نگرانی نیست و این تست‌های دوباره مثبت که در برخی بیماران بهبود یافته دیده شده، نباید باعث نگرانی شود.

دکتر ” میونگ دون اوه” رئیس کمیته مرکزی کلینیک بیماریهای عفونی جدید کره جنوبی در جریان سخنان دیروز خود در یک کنفرانس در سئول گفت، مثبت شدن تست کرونا در برخی بیماران ترخیص شده به معنای فعال شدن دوباره ویروس در بدن و ابتلای دوباره به بیماری “کووید ۱۹” نیست.

این متخصص کره‌ای دلیل مثبت شدن این تست‌ها را مربوط به محدودیت‌های آزمایش به شیوه ” پی سی آر” (نمونه گیری از مخاط بینی و گلو) می‌داند و می‌گوید در این نوع روش تشخیص بین ویروس عفونی و فعال و بقایای ویروس مُرده و غیرعفونی در بدن، دچار اشتباه می‌شود و نمی‌تواند بین این ۲ نوع ویروس ضعیف و فعال تفکیک قائل شود.

به گفته این متخصص کره‌ای، آزمایش‌های گسترده “PCR” به منظور شناسایی مقادیر کمی ویروس در بینی یا گلو یک بیمار طراحی شده است، اما این شیوه آزمایش  در مواقعی نمی‌تواند بین ویروس مُرده در مخاط بینی و گلوی فرد مبتلای بهبود یافته و ذرات ویروس زنده و عفونی فرد بیمار تمایز قائل شود.

نگران ابتلای دوباره به ویروس کرونا نباشید

میونگ که چهارشنبه (دیروز) در یک کنفرانس صحبت می‌کرد، گفت: آزمایش‌ها روی حیوانات نشان داده است که بیماران مبتلا به ” کووید ۱۹″ می‌توانند حداقل ۱ سال از زمان آلودگی نسبت به ویروس ایمنی داشته باشند.

او افزود البته روی این موضوع باید آزمایش‌های انسانی بیشتری صورت بگیرد، تا مطمئن شویم بیماران دستکم تا ۱ سال ایمنی پیدا می‌کنند.

دکتر “جفری چوی” رئیس بخش عفونی در مرکز پزشکی سئول هم  اخیراً در مصاحبه‌ای با شبکه “سی‌بی‌اس نیوز” آمریکا در این باره گفت: “ویروس می‌تواند حتی در بین بیماران ترخیص شده و بهبود یافته نیز قابل تشخیص باشد و جواب آزمایش آنها مثبت شود اما این به معنای وجود یک سطح عفونی بیماری در بدن هیچ یک از این افراد نیست.

او افزود: برخی از بیماران بهبود یافته حتی ممکن است برخی از علائم تنفسی هم داشته باشند و آزمایش آنها هم مثبت باشد، اما این “به معنای فعال شدن مجدد” ویروس در بدن آنها نیست.

به گفته این متخصص بیماری‌های عفونی: ” از نظر ما این مساله نوعی تایید ابتلای (قبلی) فرد به ویروس است نه تایید فعال شدن مجدد ویروس در بدن فرد مبتلا شده و بهبود یافته… در چنین موارد نادری، اطمینان داریم که ویروس در بدن فرد به سطح عفونی و فعال نمی‌رسد.”

بیشتر بخوانید:

کرونا می رود، ما می مانیم و حتی می خندیم

آغاز تست رایگان کرونا از همه ساکنان شهر “لس‌آنجلس” آمریکا

error: Content is protected !!