نگران افزایش بستری های کرونایی گیلان به بیش از ۱۲۰۰ نفر هستیم

آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همچنان شاهد گردش کرونا در سطح استان گیلان هستیم، اظهار کرد: تعداد بسترهای کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان نیز در مقایسه با هفته‌های گذشته چندین برابر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۷۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند، افزود: این نشان دهنده شرایط بد و سخت استان در روزهای آینده است و در مقایسه با موج‌های گذشته کرونا تعداد بسترها در بیمارستان‌ها به بیش از ۱۲۰۰ نفر برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ارائه خدمات به بیش از هزار و ۳۰۰ بیمار سرپایی، گفت: با توجه به شرایط با مراجعه یک بیمار دارای علائم حدود ۱۰ نفر از اطرافیان وی را نیز مورد بستری قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه اکثر افراد در تماس با بیمار کرونایی اگرچه دارای علائم نیستند از نظر ابتلاء به کرونا مثبت بوده که این نیز زنگ‌های خطر نسبت به افزایش بیماران سرپایی را به صدا درآورده است.

حیدرزاده با تأکید بر اینکه با وجود همه این آمارها شرایط خوبی را برای استان پیش بینی نمی‌کنیم، تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت تقریباً تمام شهرستان‌های استان گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با اشاره به وضعیت زرد در شهرستان املش، ادامه داد: دو شهرستان ماسال و فومن در وضعیت نارنجی قرار دارند که با توجه به شرایط موجود و حجم بالای مسافر در روزهای آینده به شهرستان‌های قرمز استان گیلان اضافه خواهند شد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته شش بیمار کرونایی دیگر جان خود را از دست دادند، افزود: در مقایسه با هفته‌های گذشته که در برخی روزها تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا صفر بوده نشان دهنده رشد چندین برابری است.

وی همچنین به روند واکسیناسیون در استان گیلان اشاره و اضافه کرد: از آغاز واکسیناسیون کرونا تا کنون بیش از ۳۵۰ هزار دوز واکسن کرونا به گیلانیان بالای ۶۰ سال تزریق شده است.

حیدرزاده با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا در تعطیلات هم تداوم دارد، افزود: در روزهای معمولی به طور میانگین ۱۵ هزار دوز واکسن به شهروندان بالای ۶۰ سال تزریق می‌شود و در روزهای تعطیل هم با توجه به کاهش مراجعه مردم، به طور میانگین ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا در گیلان تزریق می‌شود.

error: Content is protected !!