نیمی از ظرفیت بخش آی سی یو بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک پر شد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی خانی‌دخت در جمع خبرنگاران بیان کرد: بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص دارد و در ۱۰ روز گذشته در حال خالی شدن بود، اما در ۲ روز اخیر و با شروع پیک پنجم روند معکوسی را شاهد هستیم.

وی افزود: سرعت گردش و سرایت پذیری ویروس کرونا در پیک پنجم بسیار بالا است به طوری که از ۲۴ تخت مگا آی سی یو اختصاص داده شده به بیماران کرونایی در ۲ روز اخیر ۱۵ تخت این بخش تکمیل شده است.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک تاکید کرد: شواهد نشان می‌دهد که کرونای دلتا خطر بستری شدن در بیمارستان را بیشتر از کرونای آلفا بالا می‌برد چرا که تعداد بستری‌ها در هفته گذشته ۵۰ تا ۶۰ مورد بود، اما با توجه به سرعت گردش بالا ویروس، این تعداد در هفته جاری به ۹۰ مورد رسید.

خانی دخت افزود: طی چند روز گذشته ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک به سرعت رو به تکمیل شدن است از این رو به منظور ارائه خدمات با کیفیت و مناسب به بیماران، بخش سوم را نیز راه اندازی کردیم.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک خاطرنشان کرد: متأسفانه عملاً موج پنجم را لمس می‌کنیم چرا که در هفته گذشته تعداد مراجعین سرپایی به بیمارستان که نیازی به بستری و مراقبت ویژه ای نداشتند آمار بالایی داشت، اما در این هفته تعداد بیماران بستری و نیازمند به بخش مراقبت ویژه و مراقبت تنفسی افزایش یافته است.

وی در پایان تنها راه مقابله با کرونا را رعایت اصول و شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات دانست و گفت: کرونا تمام نشده و همچنان باید مراقب باشیم و تا زمانی که میزان واکسیناسیون و میزان ایمنی به سطح قابل قبول نرسد، مراقبت‌ها و رعایت اصول بهداشتی همچنان باید در دستور کار همه باشد.

error: Content is protected !!