نیمی از کردستان در وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم قادری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متأسفانه شاهد موج پنجم کرونا در کشور هستیم که از مناطق جنوبی شروع شده و به تدریج دیگر مناطق از جمله کردستان را هم تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه نیروی کار کردستان در استان‌های مختلف به ویژه استان‌های جنوبی مشغول به فعالیت هستند انتظار داریم که این افراد حین مراجعه به استان خود را به مدت یک هفته قرنطینه خانگی کنند چرا که میزان همه گیری نوع دلتا کرونا خیلی بیشتر از انواع دیگر آن است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: هم اکنون زیرساخت‌های تست دلتا کرونا در استان فراهم شده و بیماران دارای علائم مشکوک می‌توانند این تست را انجام دهند.

قادری افزود: در حال حاضر وضعیت کرونا در چهار شهرستان سنندج، مریوان، قروه و کامیاران نارنجی است و دهگلان در شرایط قرمز قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: پنج شهرستان دیگر استان نیز وضعیت زرد کرونایی دارند که در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به سوی وضعیت قرمز خواهیم رفت.

قادری اظهار داشت: کرونای دلتا با آبریزش بینی، تب، خستگی و گلو درد آغاز می‌شود و شبیه سرماخوردگی است و در کمتر از ۴۸ ساعت علائم آن بروز می‌کند.

error: Content is protected !!