هرگونه عفونت کرونا در کودکان سطح آنتی‌بادی قوی برجای می‌گذارد

 به گزارش روز سه شنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، «جیلیان هرست»، استادیار گروه آموزشی کودکان در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک در دورهام نیویورک، گفت: این یافته ها دلگرم کننده است، به ویژه به این دلیل که ما هنوز نمی توانیم کودکان زیر ۱۲ سال را علیه ویروس واکسینه کنیم.

این مطالعه نشان می دهد کودکانی که عفونت خفیف کرونا داشته اند یا آنهایی که به کرونای بدون علائم مبتلا شدند، یک واکنش ایمنی در بدن آنها ایجاد شده است که احتمالاً از آنها در برابر عفونت های آتی به کووید-۱۹ محافظت می کند.

این محققان در مطالعه یاد شده واکنش آنتی بادی را در ۶۹ بیمار جوان، از ۲ ماه گرفته تا ۲۱ ساله که به عفونت خفیف کووید-۱۹ یا به کرونای بدون علامت مبتلا شده بودند، اندازه گیری کردند. سن متوسط افراد مورد مطالعه ​​۱۱.۵ سال بود و ۵۱٪ آنها مونث بودند.

بر اساس نتایج این مطالعه، واکنش آنتی بادی در کودکان بر اساس وجود علائم تفاوتی نداشت و آنتی بادی علیه ویروس کرونا تا چهار ماه پس از عفونت هنوز در اکثر شرکت کنندگان وجود داشت.

بر اساس نتایج این مطالعه که به تازگی در مجله JCI Insight منتشر شده است، محققان همچنین دریافتند که بدون توجه به سن، سطح آنتی بادی کودکان در دو و چهار ماه پس از عفونت به اندازه سطوح آنتی بادی در بزرگسالان یا کمی از آنها بیشتر بود.

محققان خاطرنشان کردند: یافته های این مطالعه نشان می دهد که تزریق واکسن کووید-۱۹ به کودکان خردسال می تواند به بروز سطحی از محافظت آنتی بادی شبیه بزرگسالان یا بیشتر از آنها منجر شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

کشورهای زیادی همچون آمریکا، ایران، هند، روسیه، چین، انگلیس و کوبا وارد عرصه تولید واکسن کرونا شده اند و موفقیت های چشمگیری در این زمینه کسب کرده اند.

اکنون واکسیناسیون علیه ویروس کووید ۱۹ در بسیاری از کشورها در حال انجام است.

error: Content is protected !!