هشت هزار و ۸۰۰ نفر در استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کردند

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: همچنین تاکنون طی هفت مرحله واکسن مورد نیاز از نوع اسپوتنیک وی روسیه، کوواکسین بهارات هند، سینوفارم چین و آسترازنکا برای ایمن سازی ۱۳ هزار نفر درمقابل ویروس کرونا وارد استان بوشهر شده‌است.  

 وی ادامه داد: امیدواریم هفته جاری فاز نخست واکسیناسیون در استان بوشهر به پایان برسد و با تامین واکسن مورد نیاز، فاز دوم واکسیناسیون که شامل سالمندان و افراد دارای بیماری‌های خاص است نیز در این استان آغاز شود.

خواجه‌ئیان یادآورشد: در فاز اول نیز بخشی از بیماران خاص از جمله مبتلایان به تالاسمی ماژور و دیالیزی‌ها واکسن کرونا دریافت کردند.

وی در باره برگشت سهمیه واکسن برخی از شهرستان‌های استان بوشهر بیان کرد: سهمیه واکسن هیچ شهرستانی از استان بوشهر برگشت نخورده‌است و براساس سند ملی واکسیناسیون کار واکسینه کردن جامعه هدف که شامل کادر بهداشت و درمان، سالمندان ساکن در خانه سالمندان و جانبازان ۷۰ درصد به بالا در دست اجرا است.

خواجه ئیان اضافه کرد: مردم باید بدانند ایمنی بلافاصله بعد از تزریق واکسن برای فرد ایجاد نمی‌شود به همین دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و حضور نیافتن در تجمع‌ها و رعایت فاصله اجتماعی از جمله مواردی است که بعد از تزریق واکسن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: زمانی جلو زنجیره انتقال ویروس گرفته می‌شود که ۷۰ درصد ایمن سازی صورت بگیرد که این امر با توجه به شرایط موجود در کل دنیا و شیوه واکسیناسیون تاکنون محقق نشده و همچنان توجه به راهبرد رعایت پروتکل‌های اجتماعی همچنان ضروری است.

خواجه ئیان گفت: در زمان حاضر ۲ راهبرد واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا وجود دارد که هیچکدام جای دیگری را نمی‌گیرند و در واقع مکمل همدیگر هستند و باید همزمان مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: سال گذشته بیشترین شمار موارد مثبت کرونا در استان بوشهر در خرداد ماه با سه هزار و ۷۴۰ مورد ثبت شد، این درحالی است که در ماه فروردین سال جاری، ۱۰ هزار و ۲۱۳ نفر مورد مثبت در این استان شناسایی شدند که این از بالاترین آمار در خرداد سال گذشته که اوج اپیدمی بوده حداقل سه برابر بیشتر است، یعنی درواقع ۳۰ درصد کل مبتلایان به کرونا در استان بوشهر از ابتدای این ویروس تاکنون، در فروردین ماه امسال شناسایی شده‌اند.

خواجه ئیان تاکید کرد: ماهیت سوش جدید ویروس کرونا بسیار خطرناک تر با سرایت پذیری بیشتر است به همین دلیل بستری و مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس در استان بوشهر افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر شرایط در همه کشور در وضعیت هشدار و نگران کننده‌است و تنها راه توقف گردش ویروس کاهش دورهمی‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۱۰ شهرستان استان بوشهر هشت شهرستان قرمز خیلی پرخطر و ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی پرخطر کرونایی قرار دارند.

error: Content is protected !!