هشت هزار و ۸۰۰ نفر در شرق سمنان واکسن کرونا زدند

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه یکشنبه با بیان اینکه تاکنون ۱۱ هزار دوز واکسن مقابله با کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شد، افزود:  ۸۰ درصد از واکسن های دریافتی به گروه های هدف تزریق شده است. 

وی با بیان اینکه تاکنون سه هزار و ۲۰۰ تن از جمعیت بالای ۸۰ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دوز نخست واکسن  کرونا را دریافت کردند، اظهار داشت: برخی از مراکز این دانشگاه انجام واکسیناسیون جمعیت بالای ۸۰ سال را به اتمام رساندند و برای افراد با سن ۷۵ سال فراخوان اعلام کرده اند.

چمن با اشاره به اینکه واکسیناسیون افراد بالای سن ۸۰ سال شهر شاهرود در دست اجراست، تصریح کرد: انجام واکسیناسیون در مراکز این دانشگاه بدون ازدحام و با برنامه ریزی مناسب و همراهی مردم پیش می رود.

به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در صورت تامین و توزیع  واکسن در سطح کشور، آمادگی کامل برای انجام واکسیناسیون در تمامی نقاط شهرستان های شاهرود و میامی دارد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به روند نزولی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در زیر مجموعه این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ۱۸۰ بیمار با علایم مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته به مراکز درمانی و اورژانس مراجعه داشتند که از این تعداد ۱۶ تن در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری شدند.

چمن از شناسایی ۳۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شرق استان سمنان در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد ۱۰۴ بیمار کووید۱۹ در بخش های مختص به بیماران کرونایی بستری هستند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۳۸۶ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۴ هزار و ۹۱۰ تن رسید. پنج هزار و ۵۳۸ بیمار بدحال نیز در بخش های آی سی یو بستری هستند.

همچنین از دیروز تا امروز (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۱۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۴۴ تن از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۸۱۱ تن رسید.

error: Content is protected !!