هشدار افزایش بیماران کرونایی در خراسان جنوبی

محمد دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با مهر اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا ۶۲ هزار و ۷۹۴ آزمایش در خراسان‌جنوبی انجام شده که از این میزان ۲۲ هزار و ۲۷۳ مورد مثبت و ۴۰ هزار و ۵۲۱ مورد نیز منفی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۸ تست pcr در استان انجام شده است، بیان‌کرد: نتیجه ۵۱ آزمایش مثبت بوده که ۱۳ مورد بستری و ۳۸ بیماری نیز سرپایی بوده‌اند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه‌داد: همچنین ۳۶۶ آزمایش سریع کرونا در خراسان‌جنوبی طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شده که ۷۶ نمونه آن مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی بستری هستند، گفت: از این تعداد ۶۴ نفر ابتلاء قطعی به کرونا دارند و هفت نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: ۲۱ هزار و ۲۸۵ نفر نیز تاکنون از بیماری کرونا بهبودی حاصل کرده یا دوران قرنطینه خانگی را سپری می‌کنند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه متأسفانه یکی از هم استانی‌های ما بر اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده است، افزود: مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا به ۹۲۴ نفر در خراسان جنوبی رسید.

وی بااعلام هشدار نسبت به افزایش بیماران کرونایی در استان بیان داشت: تعداد موارد مثبت ابتلا به کرونا در ۲ هفته اول تیر ماه نسبت به نیمه دوم خرداد ماه در استان ۳۶ درصد افزایش داشته است.

دهقانی با اشاره به هم مرز بودن شهرستان نهبندان با استان سیستان بلوچستان بیان کرد: وضعیت شهرستان نهبندان قرمز شده و احتمال ورود دلتای هندی به این شهرستان قوی است.

error: Content is protected !!