هشدار درخصوص احتمال ورودکرونای هندی به کرمان/هوشیار و مراقب باشید

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق بصیری ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا اظهار کرد: در ستاد ملی کرونای امروز اعلام شد که ویروس جهش یافته کرونا در هند شناسایی شده است. با توجه به موقعیت جغرافیایی استان‌های شرقی و نزدیکی هند به این مناطق، باید کنترل لازم در مبادی ورودی کشور از سمت شرق افزایش یابد.

وی از تغییر وضعیت جیرفت و کهنوج از نارنجی به قرمز خبر داد و گفت: این مساله باعث افزایش نگرانی‌ها در خصوص شهرستان‌های جنوبی شده است و باید در زمینه این مناطق حساس‌تر عمل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به وضعیت قرمز هشت شهرستان سیرجان، شهربابک، کرمان، زرند، رفسنجان، بافت، کهنوج و جیرفت، افزود: همچنین هفت شهرستان انار، بردسیر، بم، رودبار جنوب، کوهبنان، منوجان و نرماشیر دارای وضعیت نارنجی هستند.

بصیری بیان کرد: هشت شهرستان ارزوئیه، رابر، راور، ریگان، عنبرآباد، فاریاب، قلعه گنج و فهرج هم در وضعیت زرد قرار دارند.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا از برگزاری روزانه ستاد استانی کرونا با رویکرد منطقه‌ای خبر داد و افزود: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌ها (فاصله گذاری و استفاده از ماسک) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم در فضای باز در شهرهای نارنجی و قرمز بیان کرد: زمان برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت است.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا از ادامه منع تردد شبانه خبر داد و گفت: این ممنوعیت در شب‌های قدر برداشته می‌شود.

وی با اشاره به آسیب‌های اقتصادی اصناف اظهار کرد: طبق اعلام ستاد کرونا طرحی در خصوص ارائه تسهیلات به اصناف طی هفته آینده ارائه می‌شود.

بصیری از تمکین ۸۱ درصدی اصناف و مردم از محدودیت‌های کرونایی خبر داد و افزود: میزان استفاده از ماسک در کرمان ۶۵ درصد است که باید افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه باید در زمینه ویروس جدید هندی هوشیار و مراقب باشیم، گفت: کار در این زمینه باید با دقت و جدیت انجام شود.

error: Content is protected !!